Proszę określić typ placówki, którą Państwo zarządzacie a dokumentacja i treści dla niej będą widoczne jako pierwsze. Szkoła Przedszkole

Dokumentacja dyrektora

SZKOLENIA WIDEO

NIEZBĘDNIK PRAWNY



Komunikaty MEiN

Edukacja włączająca w praktyce – konferencja z udziałem minister edukacji narodowej

- Idea edukacji włączającej jest ściśle związana z procesem integracji społecznej i promowaniem idei pełnego włączenia osób z niepełnosprawnością w nurt życia społecznego, zawodowego, kulturalnego. Szczególnego znaczenia nabiera w kontekście prawa i potrzeby uczenia się przez całe życie – powiedziała dzisiaj minister edukacji narodowej we Wrocławiu.

Joanna Kluzik-Rostkowska wzięła tam udział w konferencji „Edukacja włączająca w praktyce”. Spotkanie zorganizował Dolnośląska Kurator Oświaty.

 

Jednym z podstawowych filarów edukacji włączającej jest odpowiednie przygotowanie nauczycieli i upowszechnianie wiedzy dotyczącej wspierania uczniów z niepełnosprawnościami w szkołach i przedszkolach ogólnodostępnych, najbliższych miejscu zamieszkania dziecka.

 

- Nauczyciel powinien patrzeć indywidualnie na dzieci, powinien nad nimi nadążać - powiedziała minister.

 

Polskie prawo oświatowe zapewnia możliwość kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi we wszystkich typach i rodzajach szkół. Kształcenie uczniów z niepełnosprawnością może być zatem organizowane zarówno w szkołach ogólnodostępnych, integracyjnych, jak i specjalnych. Decyzję o wyborze szkoły podejmują rodzice.

 

Każde dziecko uczęszczające do przedszkola, szkoły lub placówki, powinno mieć zapewnione wsparcie w rozwoju i pomoc psychologiczno-pedagogiczną stosownie do jego potrzeb rozwojowych i edukacyjnych.

 

Cele te w odniesieniu do dzieci i młodzieży z niepełnosprawnościami realizowane są m.in. poprzez umożliwianie realizowania zindywidualizowanego procesu kształcenia, form i programów nauczania oraz zajęć rewalidacyjnych i pomocy psychologiczno-pedagogicznej.

 

- Upowszechnianie i stopniowe wdrażanie dobrych praktyk wraz z rozwojem kompetencji nauczycielskich w zakresie włączania, sprawi, że szkolnictwo ogólnodostępne stanie się w pełni gotowe na przyjęcie wszystkich uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, otwarte na nowatorskie rozwiązania wychowawcze, rozwój dzieci w duchu tolerancji i zrozumienia – dodała Joanna Kluzik-Rostkowska.

 

Departament Informacji i Promocji
Ministerstwo Edukacji Narodowej

Data: 2014/04/16

 
Zamów bezpłatny biuletyn informacyjny. Śledź na bieżąco:
  • Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
  • Porady i opinie ekspertów.
  • Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
  • Bieżące informacje prasowe





Copyright 2024 Forum Media Polska sp. z.o.o | Redesign: Duind.com

ZAWARTOŚĆ

KONTAKT