Proszę określić typ placówki, którą Państwo zarządzacie a dokumentacja i treści dla niej będą widoczne jako pierwsze. Szkoła Przedszkole

Dokumentacja dyrektora

SZKOLENIA WIDEO

NIEZBĘDNIK PRAWNY



Komunikaty MEiN

Ewa Dudek na seminarium "Powroty - nauka i integracja w polskim systemie edukacji"

Co pomaga, a co szkodzi uczniowi migrującemu, uznawanie dyplomów i świadectw, a także podejmowanie studiów w Polsce przez cudzoziemców - to tylko niektóre tematy jakie poruszyli uczestnicy dzisiejszego seminarium „Powroty – nauka i integracja w polskim systemie edukacji”. Wśród nich wiceminister edukacji narodowej – Ewa Dudek.

Spotkanie zorganizował Ośrodek Rozwoju Polskiej Edukacji Za Granicą.

Seminarium miało na celu wymianę doświadczeń na temat powrotów do kraju młodych Polaków czasowo przebywających za granicą i wyzwań, jakie zjawisko to stawia przed systemem edukacji w Polsce - przede wszystkim przed nauczycielami i rodzicami.

Ośrodek Rozwoju Polskiej Edukacji za Granicą (ORPEG), jako instytucja koordynująca pracę szkół polskich w różnych krajach na całym świecie, styka się na co dzień z rosnącym oczekiwaniem wsparcia zarówno ze strony uczniów, jak i ich rodziców. Powrót do Polski z kolei konfrontuje dyrektorów szkół, nauczycieli, młodzież i ich rodziców z problemami adaptacyjnymi, kwestią uznawalności świadectw i trudnościami w planowaniu dalszej ścieżki edukacyjnej, która zapewniłaby wykorzystanie nabytych kompetencji i wielojęzyczności na rynku pracy.

Podczas seminarium jego uczestnicy zajmowali się szeroko rozumianą problematyką wspierania i reintegracji w polskich szkołach oraz na studiach uczniów powracających do polskiego systemu edukacyjnego. Dyskutowali także o m.in. tzw. „odwrotnej stronie mobilności”, czyli zjawiskach, które towarzyszą wzrastającej mobilności zawodowej i edukacyjnej, wspieranej m.in. przez programy i inicjatywy Unii Europejskiej.

Celem spotkania było także zdiagnozowanie obszarów wsparcia, jakie może udzielać ORPEG z uwzględnieniem różnych perspektyw: strategicznych działań instytucji rządowych w kierunku tworzenia warunków sprzyjających powrotom, oczekiwań władz oświatowych na poziomie kuratoriów, dyrektorów szkół, przedstawicieli administracji lokalnej i nauczycieli pracujących z dziećmi rodziców migrujących oraz rozwijaniu narzędzi wsparcia psychologicznego i pedagogicznego na rzecz ucznia powracającego.

Uczestnicy seminarium zgodnie uznali, ze kluczową rolę w systemie wspierania powrotów odgrywać także będzie adekwatne przygotowanie nauczycieli pracujących z dziećmi migrującymi w kraju i za granicą oraz dostosowane do specyfiki grupy docelowej poradnictwo edukacyjne i zawodowe.

 

Departament Informacji i Promocji
Ministerstwo Edukacji Narodowej 

Data: 2014/10/23

 
Zamów bezpłatny biuletyn informacyjny. Śledź na bieżąco:
  • Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
  • Porady i opinie ekspertów.
  • Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
  • Bieżące informacje prasowe





Copyright 2024 Forum Media Polska sp. z.o.o | Redesign: Duind.com

ZAWARTOŚĆ

KONTAKT