Proszę określić typ placówki, którą Państwo zarządzacie a dokumentacja i treści dla niej będą widoczne jako pierwsze. Szkoła Przedszkole

Dokumentacja dyrektora

SZKOLENIA WIDEO

NIEZBĘDNIK PRAWNY



Komunikaty MEiN

Gala Finałowa konkursu Mam Haka na Raka

Projekt kampanii społecznej na temat nowotworów układu chłonnego – to zwycięzca 7. edycji Ogólnopolskiego Programu dla Młodzieży „Mam Haka na Raka. Dzisiaj (6 czerwca) odbyła się Gala Finałowa Konkursu z udziałem Tadeusza Sławeckiego, sekretarza stanu w MEN.

Przez ostatnich 9 miesięcy młodzi ludzie ze szkół ponadgimnazjalnych edukowali Polaków na temat profilaktyki nowotworów układu chłonnego – chłoniaków. Hakownicze przeprowadzili prelekcje dla 129 184 osób, nakłonili 108 980 Polaków do podpisania deklaracji „Zachęcę jedną osobę do wykonania badania profilaktycznego” i rozdali 264 787 ulotek o chłoniakach.

 

Zwycięski projekt pięciu licealistek z Gdańska oparty został na popularnym ostatnio motywie Sherlocka Holmesa i Doktora Watsona. Nowa wersja kultowej historii zostanie już wkrótce wyemitowana w całej Polsce. Sherlock, bez większych efektów pracuje nad tajemniczą historią pewnego mężczyzny. Analizuje różne poszlaki – podwyższoną temperaturę, spadek wagi, swędzenie skóry, nocne poty i powiększone węzły chłonne. Wydaje się, że sprawa pozostanie zagadką. Wtedy wkracza Dr Watson, który łączy wszystkie fakty i rozwiązuje zagadkę. Cichym sprawcą okazuje się chłoniak, a mistrzem dedukcji zamiast Sherlocka, pozostający zazwyczaj w cieniu, lekarz. Podkreślenie roli lekarza w leczeniu nowotworów układu chłonnego – chłoniaków było głównym założeniem briefu przedstawionego Hakowiczom przez organizatorów Programu. Przekazanie lekarzowi wszystkich faktów odgrywa bowiem kluczową rolę w leczeniu wszystkich typów nowotworów, a remisja chłoniaka jest możliwa tylko dzięki szybkiej diagnozie. Kampania „Przejrzyj chłoniaka” doskonale wpisała się w to założenie. Rozwiązanie zagadki, czyli postawienia diagnozy, możliwe było tylko dzięki przekazaniu wszystkich „poszlak” doktorowi Watsonowi.

 

W 7. edycji „Mam Haka na Raka” wyróżnionych zostało jeszcze pięć innych zespołów. Zespół „Optymistyczne Miśki” z Technikum nr 1 we Wronkach zdobył Nagrodę Hakowiczów – przyznawaną przez laureatów poprzedniej edycji. Zespół „Broniaczki” z I LO im. W. Broniewskiego w Świdniku otrzymał Nagrodę Mediów. Nagrodę za Działania Lokalne zdobył zespół „Lymphomani” z II LO w Świeciu, „RaczkiNieboraczki” z LO w Drohiczynie otrzymały Nagrodę Studentów Medycyny i Zdrowia Publicznego, a „Limfonki” z I LO w Gorzowie Wielkopolskim – Nagrodę Internautów. Tytuł Honorowego Hakowicza zdobył w tym roku Burmistrz Pisza – Jan Alicki.

 

Więcej informacji:

 

 

„Mam Haka na Raka” jest ogólnopolskim Programem skierowanym do młodzieży ze szkół ponadgimnazjalnych w całej Polsce. Celem Programu jest umiejętne zaangażowanie młodzieży w proces edukacyjny związany z profilaktyką nowotworową. Głównym zadaniem postawionym przed młodymi ludźmi jest zorganizowanie działań lokalnych oraz zaprojektowanie kampanii społecznej. „Mam Haka na Raka”, który realizowany jest przez Polską Unię Onkologii oraz partnera strategicznego GlaxoSmithKline, podzielony został na kilka zasadniczych etapów. Priorytetem jest przekazanie nastolatkom wiedzy, za pomocą której skutecznie mogą walczyć z niską świadomością profilaktyki chorób nowotworowych w naszym społeczeństwie. W I etapie Programu, uczniowie działają w swoich środowiskach lokalnych, szerząc wiedzę na temat możliwości zapobiegania rakowi. Do II etapu zostają zakwalifikowane zespoły, które wykażą się największym zaangażowaniem i kreatywnością. Drużyny te zostają zaproszone do udziału w Warsztacie Kreatywnym, którego przedmiotem jest stworzenie kampanii promującej profilaktykę nowotworową (co roku inny nowotwór). Zwycięski projekt kampanii społecznej autorstwa uczniów jest opracowywany przez profesjonalistów z agencji reklamowej, a następnie realizowany w mediach i na nośnikach reklamowych w całej Polsce. Istotą Programu „Mam Haka Na Raka” jest zaangażowanie młodzieży w budowanie świadomego zdrowotnie społeczeństwa i przekonanie obywateli do wykonywania badań profilaktycznych. Co roku Program poświęcony jest profilaktyce wybranego nowotworu, a jego efektem jest ogólnopolska kampania społeczna, zaprojektowana przez uczestników. Kampanie z poprzednich edycji „Mam Haka na Raka” były poświęcone rakom: piersi, prostaty, szyjki macicy, płuc, jelita grubego oraz rakowi skóry – czerniakowi. W tym roku młodzież stawi czoła nowotworom układu chłonnego – chłoniakom, które coraz częściej występują w polskim społeczeństwie. Patronat merytoryczny nad tegoroczną edycją Programu „Mam Haka na Raka” oraz towarzyszącymi mu działaniami sprawują: Komisja Europejska, Ministerstwo Edukacji Narodowej, Naczelna Rada Pielęgniarek i Położnych, Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Rzecznik Praw Pacjenta, Przewodniczący Senackiej Komisji Zdrowia, Przewodniczący Sejmowej Komisji Zdrowia, Naczelna Izba Lekarska, Naczelna Izba Aptekarska, Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji oraz Narodowy Fundusz Zdrowia.

 

 

Data: 2014/06/06

 
Zamów bezpłatny biuletyn informacyjny. Śledź na bieżąco:
  • Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
  • Porady i opinie ekspertów.
  • Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
  • Bieżące informacje prasowe





Copyright 2024 Forum Media Polska sp. z.o.o | Redesign: Duind.com

ZAWARTOŚĆ

KONTAKT