Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
Komunikaty MEiN
Laureaci „Otwartej Szkoły" w MEN
Celem konkursu jest promowanie modelu szkoły, która w swoich działaniach wychowawczych i edukacyjnych dąży do kształtowania otwartej, prospołecznej postawy swoich uczniów, wspiera ich aktywność obywatelską oraz umiejętność pracy zespołowej. Konkurs ma również na celu upowszechniać współpracę między placówkami oświatowymi i ich otoczeniem, przede wszystkim z organizacjami pozarządowymi, oraz pokazywać skuteczne i nowatorskie rozwiązania stosowane w oświacie. Mogą brać w nim udział zespoły składające się z przedstawicieli danej szkoły oraz partnerującej jej organizacji pozarządowej, które w okresie między 1 września 2011 r. a 10 czerwca 2013 r. realizowały wspólny projekt.
Do piątej edycji, ogłoszonej w maju 2013 r., została zgłoszona rekordowa liczba projektów (290) z czterech obszarów tematycznych: bezpieczeństwo, edukacja prawna, edukacja obywatelska, edukacja globalna i międzykulturowa. Ocenę formalną przeszło 121 projektów, w tym 22 projekty dotyczące bezpieczeństwa, 3 z edukacji prawnej, 66 z edukacji obywatelskiej oraz 30 projektów poruszających problematykę edukacji globalnej i międzykulturowej. Wnioski oceniane były przez tematyczne komisje eksperckie, a następnie opiniowane przez powołaną przez MEN Kapitułę Konkursu.
Wiceminister Sławecki podziękował szkołom i partnerom społecznym za tak duże zainteresowanie udziałem w tej edycji oraz realizację ciekawych projektów. Podkreślił zalety otwarcia się szkoły na otoczenie społeczne, w trosce o szeroko rozumiane bezpieczeństwo uczniów, potrzebę edukacji prawnej, prowadzonej w wielu szkołach we współpracy z prawnikami, edukacji regionalnej, znacznie wzbogacającej pracę szkół, oraz przygotowującej do współpracy w złożonym środowisku edukacji globalnej i międzykulturowej.
Spotkanie zakończył wykład prof. Andrzeja Janowskiego, przewodniczącego Rady Nadzorczej Fundacji Edukacja dla Demokracji, byłego wiceministra edukacji, na temat wyzwań współczesnej edukacji. Profesor wskazał na najistotniejsze, jego zdaniem, powinności szkoły, w tym przede wszystkim umiejętność samokształcenia, która zapewnia niezbędne przygotowanie do radzenia sobie ze zmianami, których nie możemy dziś przewidzieć. Drugim ważnym wyzwaniem szkoły jest przygotowanie do współdziałania i pracy w zespole, w tym takich jego elementów, jak umiejętność porozumiewania się, wspólnego podejmowania decyzji, zdolności do kompromisu, umiejętności kierowania innymi oraz podporządkowania się innym członkom zespołu.
Uroczyste podsumowanie konkursu „Otwarta szkoła" uświetniły występy zespołu wokalno-tanecznego „Fasolki", działającego przy Młodzieżowym Domu Kultury im. Władysława Broniewskiego w Warszawie.
Laureatami tegorocznej edycji konkursu zostali:
- w obszarze bezpieczeństwo: Szkoła Podstawowa nr 1 im. Stanisława Staszica w Złotowie oraz Stowarzyszenie "Jedynka dzieciom" z projektem pt. "e.misj@"
- w obszarze edukacja prawna: Szkoła Podstawowa nr 3 w Poznaniu oraz Terenowy Komitet Ochrony Praw Dziecka z projektem pt. "Dziecko jest cudem - idee Janusza Korczaka w świadomości dzieci i dorosłych"
- w obszarze edukacja obywatelska: Gimnazjum im. Św. Faustyny w Świnicach Warckich oraz Stowarzyszenie Mamy Wielkie Serca z projektem pt. "Europa czy prowincja"
- w obszarze edukacja globalna i międzykulturowa: Gimnazjum i Liceum Ogólnokształcące im. Polskiej Macierzy Szkolnej w Mińsku Mazowieckim oraz Polska Akcja Humanitarna z projektem pt. "Szkoła Humanitarna"
Data: 2013/11/15
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe