Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
Komunikaty MEiN
Nadzór pedagogiczny - wyniki badań ewaluacyjnych
Szkoły zapewniają odpowiednie warunki do realizacji procesów dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych – to jeden z głównych wniosków płynących z ewaluacji zewnętrznych przeprowadzanych w latach 2013-2014.
Szczegółowe wyniki można znaleźć tutaj.
Od 2009 r. - w ramach systemu nadzoru pedagogicznego i dzięki projektowi systemowemu pod nazwą Program wzmocnienia efektywności systemu nadzoru pedagogicznego i oceny jakości pracy szkoły- prowadzi się w Polsce ewaluację pracy szkół i innych placówek oświatowych.
Celem projektu realizowanego przez Ośrodek Rozwoju Edukacji w Warszawie w partnerstwie z Uniwersytetem Jagiellońskim i Erą Ewaluacji, jest stworzenie systemu nadzoru, który m.in. wesprze szkoły i placówki w rozwoju (przez dostarczanie informacji o jakości ich pracy), umożliwi prowadzenie polityki edukacyjnej (dzięki zapewnieniu wiarygodnych
i porównywalnych danych o całym systemie oświatowym) oraz ułatwi zarządzanie edukacją w Polsce.
Aby ukierunkować dyrektorów i nauczycieli na działania przydatne do poprawiania jakości oraz usprawnić zarządzanie informacją w Polsce sformułowano wymagania, które wyznaczają pożądany stan w systemie oświaty, pokazując jego, uznane za kluczowe, cele i zadania.
Zapewnia to porównywalność danych uzyskiwanych w ramach nadzoru i umożliwia opracowywanie wyników nie tylko w odniesieniu do badanej szkoły, ale również na poziomie lokalnym i centralnym.
W celu ustalenia poziomu spełniania wymagań państwa prowadzona jest ewaluacja w dwóch formach: jako ewaluacja zewnętrzna, wykonywana przez odpowiednio przygotowanych wizytatorów oraz jako ewaluacja wewnętrzna. Udostępnione opracowanie przedstawia wyniki wyłącznie ewaluacji zewnętrznej. Zawiera ono m.in. wyniki nadzoru pedagogicznego za okres od 1 września do 31 marca 2014 r., w zakresie spełniania przez szkoły 12 sformułowanych wymagań.
Data: 2014/10/06
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe