Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
Komunikaty MEiN
O edukacji kosmicznej z udziałem wiceministra Tadeusza Sławeckiego
W posiedzeniu przygotowanym wspólnie z Politechniką Warszawską oraz Parlamentarną Grupą do Spraw Przestrzeni Kosmicznej wzięli udział m.in. przedstawiciele Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego, uczelni oraz studenckich kół naukowych.
W swoim wystąpieniu wiceminister Tadeusz Sławecki nawiązał do Rządowego programu działań na rzecz rozwoju technologii kosmicznych i wykorzystania systemów satelitarnych w Polsce i podkreślił, że Ministerstwo Edukacji Narodowej planuje dokonanie analizy podstawy programowej kształcenia ogólnego w zakresie zagadnień dotyczących problematyki kosmosu oraz technologii kosmicznych.
Sekretarz stanu w MEN przypomniał, że zajmuje się tym specjalnie powołana grupa robocza do spraw edukacji, działająca w ramach zespołu do spraw systemu Galileo KBKiS PAN. Porównując podstawę programową polskiego systemu oświaty z podstawami programowymi realizowanymi w innych krajach, europejskich grupa oceni, czy polscy uczniowie mogą zdobyć w szkole odpowiednią wiedzę dotyczącą kosmosu oraz inżynierii satelitarnej.
- Od dwóch lat wdrażana jest reforma szkolnictwa zawodowego, której głównym celem jest lepsze przygotowanie młodych ludzi do potrzeb rynku pracy – powiedział wiceminister Tadeusz Sławecki. Przypomniał, że te potrzeby są stale analizowane przez MEN, a klasyfikacja zawodów obejmuje m.in. takie zawody, jak monter i technik-mechatronik. Specjaliści w tej dziedzinie mogą być wykorzystywani także w pracach związanych z technologiami kosmicznymi.
Nawiązując do planowanych w nowej perspektywie finansowej (2014-2020) działań zmierzających do rozwoju partnerstw wiedzy szkoły/pracodawcy/uczelnie, wiceminister Tadeusz Sławecki przypomniał niedawną konferencję „Polska w Europejskiej Agencji Kosmicznej – nowe szanse dla biznesu”, która odbyła się w Centrum Nauki Kopernik w Warszawie. Podczas konferencji eksperci Agencji podkreślali, że dla rozwoju przemysłu kosmicznego kluczowa jest współpraca nauki z biznesem i rozbudzanie zainteresowania kosmosem wśród młodego pokolenia.
Data: 2014/04/24
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe