Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
Komunikaty MEiN
Podsumowanie krajowe międzynarodowego projektu CENTRES Kreatywność i przedsiębiorczość w edukacji
CENTRES jest realizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej i koordynowany przez British Council Polska wraz z dziewięcioma partnerami z ośmiu państw członkowskich (Danii, Finlandii, Estonii, Litwy, Polski, Słowenii, Czech, Wielkiej Brytanii).
We wszystkich krajach partnerskich prowadzony jest w terminie od 1.02.2012r. do 31.12.2014 r. W Polsce pilotaż projektu jest prowadzony pod patronatem honorowym Ministra Edukacji Narodowej i Ośrodka Rozwoju Edukacji przez Polskie Stowarzyszenie Kreatywności od września 2013 r. do kwietnia 2014 r.
Projekt CENTRES jest projektem edukacyjnym zgodnym z zapisami w podstawie programowej. Uczniowie klas III gimnazjum mogą go wpisać sobie na świadectwie. Głównym jego celem jest powiązanie działań uczniowskich z branżą kreatywną, promującą uzdolnienia, ciekawość poznawczą, wyobraźnię, kreatywność i przedsiębiorczość. Branża ta jest szczególnie otwarta na działania prospołeczne, angażujące ludzi do kontaktu ze sztuką i jej przeżywaniem, do otwierania się na nowe mody, trendy. Powiązanie branży kreatywnej z aktywnością uczniowską to diagnozowanie indywidualnych uzdolnień kierunkowych (w głównej mierze artystycznych i społecznych), ale również wzmacnianie przedsiębiorczości i kreatywności młodych ludzi.
Ideą Projektu jest promocja takiego rodzaju aktywności edukacyjnej, która wychodzi poza mury szkoły, jest z jednej strony przygodą, z drugiej ma swój wymiar użyteczności publicznej. Ma także na celu promowanie wśród uczniów organizacje lokalne, które organizują np. pokaz mody, festiwal teatralny czy filmowy, benefis lokalnego artysty, koncert muzyczny.
Uczniowie poznają motywy aktywności gospodarczej, sporządzają kosztorys przedsięwzięcia, pozyskują sojuszników dla swoich działań. Nowatorskim wymiarem projektu jest jego dostosowanie do wyzwań współczesnego świata, promowanie strategii edukacyjnej, czyli metody projektu i jej zastosowania w lokalnym działaniu, i tym samym uatrakcyjnienie procesu edukacyjnego.
Efektem projektu będzie wzmocnienie kompetencji przedsiębiorczych i rozwój kreatywności uczniów, przeprowadzenie pilotażu w skali całego kraju, promocja dobrych praktyk, przez które rozumie się przeprowadzenie przez grupę uczniów imprezy w środowisku lokalnym.
Szkoły, które zgłosiły się do pilotażu polskiego miały za zadanie:
- złożenie deklaracji uczestnictwa
- wybranie grup/grupy uczniów i opiekunów/opiekuna projektu (może uczestniczyć grupa 10 osobowa (minimum) lub np. cała szkoła)
- wymyślenie działania (np. Festiwal Piosenek Patriotycznych)
- zaplanowanie projektu (kolejne etapy)
- udział w badaniach (wypełnienie dwóch ankiet: „na wejściu" i „na wyjściu" – są one przygotowane elektronicznie)
- prezentację działania
- kontakt z organizatorami poprzez stronę www.centres.org.pl i profil na FB Centres Polska
- podsumowanie działań w dzienniku projektu
Data: 2014/06/05
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe