Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
Komunikaty MEiN
Wiceminister Maciej Jakubowski na posiedzeniu Rady UE ds. edukacji, młodzieży, kultury i sportu
Wiceminister Maciej Jakubowski, dzieląc się polskimi doświadczeniami, wymienił program „Cyfrowa szkoła", która pozwolił Polsce na weryfikację przyjętego modelu realizacji przedsięwzięcia dotyczącego rozwijania kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie cyfryzacji edukacji.
Uczestniczący w posiedzeniu ministrowie edukacji podzielili się przykładami krajowych doświadczeń oraz reagowali na kwestie, poruszone przez zaproszonych do udziału w debacie ekspertów: Uschi Schreiber z Global Government and Public Sector Leader for Ernst and Young oraz Giovanni Azzone, rektora Politechniki Mediolańskiej.
Ministrowie edukacji przyjęli konkluzje na temat skutecznego przywództwa w edukacji, w których podkreśla się, że rekrutowanie, przygotowywanie i zatrzymywanie odpowiednich osób jako liderów w instytucjach edukacyjnych oraz stwarzanie im korzystnych warunków do doskonalenia zawodowego mają kluczowe znaczenie dla wysokiej jakości edukacji. Ministrowie przyjęli także konkluzje na temat globalnego wymiaru europejskiego szkolnictwa wyższego.
W trakcie posiedzenia Rady UE ministrowie do spraw młodzieży odbyli debatę na temat wypracowania i przyjęcia w trakcie greckiej prezydencji Planu Pracy w dziedzinie polityki dotyczącej młodzieży. Najczęściej zwracano uwagę na sytuację młodych ludzi na rynku pracy i wysokie bezrobocie młodzieży. Wiceminister Maciej Jakubowski podkreślił, że Polska osiąga dobre rezultaty w zakresie ograniczania zjawiska wczesnego kończenia nauki, ale wciąż wyzwaniem jest współpraca edukacji z rynkiem pracy. Dlatego w Polsce prowadzona jest modernizacja kształcenia zawodowego, w wyniku której upowszechnia się współpracę szkół i pracodawców, co powinno umożliwić szybkie reagowanie na zmieniające się potrzeby rynku oraz dostosowanie oferty edukacyjnej do oczekiwań pracodawców
Rada przyjęła również konkluzje na temat zwiększania włączenia społecznego niepracującej, niekształcącej i nieszkolącej się młodzieży. Dokument odnosi się do obecnej sytuacji osób młodych, które nie są zatrudnione, nie uczą się i nie uczestniczą w szkoleniach i jednocześnie zawiera propozycje działań, które mają na celu ich włączenie społeczne.
W posiedzeniu uczestniczyli m.in. Androulla Vassiliou, Komisarz UE ds. edukacji, kultury, wielojęzyczności, młodzieży i sportu, Jan Truszczyński, Dyrektor Generalny ds. Edukacji i Kultury oraz Jarosław Pietras, Dyrektor Generalny w Sekretariacie Generalnym Rady UE.
Data: 2013/11/27
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe