Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
1. Czy dyrektor szkoły może połączyć radę pedagogiczną klasyfikacyjną z radą plenarną? 2. Czy do protokołu rady pedagogicznej należy wpisać uchwałę w pełnym brzmieniu, czy może być załącznik do protokołu zawierający podstawę prawną uchwały itp?
Ad. 1.Nie należy łączyć zebrań rady pedagogicznej w sposób opisany w pytaniu. Szczegóły organizowania narad powinny być ujęte w regulaminie działalności rady pedagogicznej lub/i w planie nadzoru pedagogicznego dyrektora szkoły.
Ad. 2.Przepisy prawa oświatowego nie regulują szczegółów pracy szkoły. Dopuszczalne są oba rozwiązania. Dobrą praktyką jest ujednolicenie postępowania poprzez opisanie sposobu prowadzenia tej dokumentacji w regulaminie działalności rady pedagogicznej.
Podstawa prawna:
1. USTAWA z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (ze zm.), w szczególności art.69 ust. 5-7, art. 73.
2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jeśli w szkole okazało się, że na niektórych godzinach pracy świetlicy jest za dużo wychowawców w stosunku do przebywających w niej dzieci, to czy w godzinach, kiedy dzieci są na lekcjach może pracować świetlica szkolna i wychowawca w ramach swoich zajęć świetlicowych może być wysyłany na zajęcia opiekuńcze za nieobecnego nauczyciela lub w przypadku nie wysłania nauczyciela na zajęcia można w ramach tych godzin zlecić wychowawcy np. przygotowanie do zajęć materiałów, gazetki szkolnej itd. W pozostałych godzinach jest zapewniona opieka dla dzieci zgodnie z przepisami jeden wychowawca na 25 dzieci.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w ramach 40 godzin pracy nauczyciela, dyrektor szkoły może zobowiązać nauczycieli do prowadzenia dodatkowych zajęć na świetlicy szkolnej zamiast np. dodatkowych kół zainteresowań (SKS, kółko przyrodnicze), jeżeli konieczność zapewnienia opieki świetlicowej wynika z potrzeb szkoły?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy jest przepis prawa zakazujący rozpoczęcia działalności szkoły niepublicznej w trakcie roku szkolnego. Szkoła ma już wpis do ewidencji. Miała rozpocząć działalność 1 września 2010 r. Z uwagi na brak zgłoszeń przesunięto termin rozpoczęcia działalności szkoły na 1 września 2011 r. Aktualnie zgłosiła się grupa rodziców ze szkoły, która w tym roku kończy działalność z prośbą o przyjęcie całej klasy uczniów wraz z nauczycielem wychowawcą. Proszą o uruchomienie działalności szkoły dla dzieci od 1 maja 2011 r. Organ dotujący, który dokonał wpisu do rejestru kwestionuje termin rozpoczęcia działalności w trakcie roku szkolnego. Czy jest to zasadne?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Przy szkole podstawowej funkcjonuje przedszkole (dawna "0"). Zajęcia odbywają się w dwóch grupach: 2,5-4-latki i 5-6- latki. Jakie dokumenty powinien mieć dyrektor szkoły dotyczące funkcjonowania przedszkola?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W klasie II Liceum dla dorosłych są osoby, które ukończyły zasadniczą szkołę zawodową i zgodnie z rozporządzeniem MEN mogły być przyjęte właśnie od razu do klasy II. Potem przepisuje im się na świadectwie ukończenia liceum stopnie z ZSZ z przedmiotów realizowanych w zakresie podstawowym. Niestety te osoby nie miały w szkole zawodowej np. chemii. Przedmiot ten realizowany jest zaś w klasie I Liceum. Plan zajęć uniemożliwia słuchaczom kl.II uczęszczanie na zajęcia z chemii z klasą I. W jaki sposób uczni sklasyfikować z tego przedmiotu?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe