Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
1)Z dniem 1 września 2002 roku powierzono nauczycielowi/ w wyniku konkursu/ stanowisko dyrektora szkoły podstawowej. 2)W roku 2003 podjęto uchwałę o likwidacji SP i utworzeniu gimnazjum. 3)Konkurs na stanowisko dyr. wygrała osoba, która była dyr. likwidowanej podstawówki do 31.08.2003 r. Organ powierzył obowiązki od 01 lipca 2003 r.- 31 sierpnia 2008 r. Zatem jedna osoba była dyrektorem dwóch szkół przez okres dwóch miesięcy, ale wynagrodzenie pobierała z tytułu bycia dyrektorem tylko szkoły podstawowej. PYTANIA: 1) Czy fakt bycia dyrektorem dwóch szkół był zgodny z prawem? 2)Czy osoba pełniąca te dwie funkcje powinna otrzymać wynagrodzenie jako dyrektor szkoły podstawowej i gimnazjum? 3)Powierzenie obowiązków dyr. gimnazjum nastapiło pisemnie 01 lipca 2003, ztem ta osoba nie wykorzystała urlopu? Czy organ powinien wypłacić ekwiwalent za niewykorzystany urlop? Z góry bardzo dziękuję.
Art. 64 ust. 1, art. 66 ust. 1 Karty Nauczyciela z 26.01.1982 r. (ze zm.)
1) Nie ma prawnego zakazu pełnienia funkcji dyrektora 2-óch placówek,
2) Wynagrodzenie pracownik otrzymuje zgodnie z warunkami zawartymi w umowie,
3) Urlop z tytułu pracy w pierwszej placówce (szkole) pracownik wykorzystał podczas ferii zimowych oraz letnich (8 tygodni),
4) Natomiast z sytuacji opisanej w pytaniu wynika, że urlop przysługuje z tytułu 2-go zatrudnienia - prawdopodobnie nie został wykorzystany, ponieważ wówczas dyrektor świadczył pracę (lub wykorzystał go częściowo) - należy wypłacić ekwiwalent (w uzupełnieniu do 8 tygodni urlopu).
Z pracownikami pedagogicznymi stosunek pracy zwykle zawiera się z dniem rozpoczęcia roku szkolnego, tj. 1 września. Jeśli jednak organ prowadzący uznał sytuację za szczególną - zawarł umowę z dniem 1. lipca.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Witam! Jak powinien wyglądać dokument przenoszący nauczyciela jednej szkoły do drugiej na stanowisko dyrektora?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Witam,proszę o informację ile czasu trwa przekazanie odpowiedzi na zadane pytanie, ponieważ jestem zaniepokojona oczekiwaniem na zadane już dwa pytania. Nie ukrywam, że są to dla mnie ważne zagadnienia i liczyłam na dobrą współpracę i szybką odpowiedź. Pozdrawiam
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W jakim czasie i do kogo ma zwrócić się dyrektor szkoły publicznej o dokonanie oceny pracy? Ostatnia ocena pracy była dokonana w lutym 2012. Czy to ma być wniosek o dokonanie oceny pracy, czy o ponowne ustalenie oceny pracy dyrektora szkoły?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jaki jest obecnie obowiązujący symbol arkusza ocen dla ucznia klasy I szkoły podstawowej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Od września br.jestem dyrektorem SP. Analizując dokumenty kadrowe stwierdziłam, że jeden z nauczycieli jest zatrudniony:
jako nauczyciel, na czas nieokreślony, w pełnym wymiarze godzin - 18 pensum.
Ma wykształcenie: mgr politologii
kurs instruktora sportu w szachach (14 dni), studia podyplomowe przygotowanie pedagogiczne dla osób niebędących nauczycielami. Nauczyciel ten od początku uczy w SP z gdd przedmiotu dodatkowego - szachy. Jest nauczycielem kontraktowym. Czy to jest prawidłowe? Pytam o to pod kątem przygotowywania arkusza na rok szkolny 2012/2013. Aktualny arkusz przygotowywał jeszcze poprzedni dyrektor. Chciałabym mieć porządek w dokumentach. Proszę o odpowiedź. Pozdrawiam.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe