Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy dyrektor szkoły zawodowej musi konsultować powołanie nowych zawodów,które powstały z przekształcenia starych ( w związku wprowadzeniem nowej klasyfikacji zawodów) ?
Zgodnie z art. 39 ust. 5 ustawy o systemie oświaty: Dyrektor szkoły prowadzącej kształcenie zawodowe, w porozumieniu z organem prowadzącym szkołę i po zasięgnięciu opinii odpowiednio wojewódzkiej lub powiatowej rady zatrudnienia, ustala zawody, w których kształci szkoła.
Rozporządzenie MEN z 23 grudnia 2011 r. w sprawie klasyfikacji zawodów szkolnictwa zawodowego wprowadza nowe zawody. Bez znaczenia jest tutaj fakt, że niektóre z nich powstały z połączenia już istniejących. Zgodnie z postanowieniami ustawy o systemie oświaty trzeba ustalić nowe zawody po zasięgnięciu odpowiednich opinii. Gdyby ustawodawca zezwolił na inne rozwiązanie, ująłby to w nowelizacji ustawy. Tymczasem nowelizacja ustawy o systemie oświaty (USTAWA z dnia 19 sierpnia 2011 r. o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw) wprowadza nastęującą zmianę art. 39 ust. 5:
Dyrektor szkoły prowadzącej kształcenie zawodowe, w porozumieniu z organem prowadzącym szkołę, ustala zawody, w których kształci szkoła, po zasięgnięciu opinii powiatowej i wojewódzkiej rady zatrudnienia co do zgodności z potrzebami rynku pracy.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jakie regulacje prawne obowiązuja przy ustalaniu wysokości opłat za posiłki w Specjalnym Ośrodku Szkolno- Wychowawczym, przy którym działa przedszkole oraz zespół szkół dla wychowanków, uczniów dochodzących do szkoły, nauczycieli pracujących w szkole lub przedszkolu, dla wychowawców grup wychowawczych?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Pytanie dotyczy oceny pracy nauczyciela. Proszę o informację czy w karcie oceny pracy w pozycji "data dokonania ostatniej oceny" należy wpisać ostatnią datę bez względu na to, w której placówce została dokonana ocena, czy datę ostatniej oceny w placówce, w której nauczyciel jest obecnie zatrudniony. Czy jako ostatnią można potraktować ocenę dorobku zawodowego wystawianą nauczycielom na koniec odbywania stażu na stopień awansu zawodowego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Zatrudniłam nauczyciela w liceum niepublicznym bez przygotowania pedagogicznego na czas określony do 30 sierpnia 2020 roku. Nauczyciel dostarczył zaświadczenie, że jest słuchaczem studiów podyplomowych nadających uprawnienia pedagogiczne. Czy miałam prawo zatrudnić nauczyciela bez pełnych kwalifikacji bez zgody kuratora?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W tym roku zniesiono obowiązek szkolny dla 6-latków. Czy nauczyciele przedszkola mają nadal obowiązek przygotowania i wydania rodzicom diagnozy gotowości szkolnej dzieci z 2010 roku w roku szkolnym 2015/2016? Czy ten obowiązek został zniesiony?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy Informację o gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole opracowuje się tylko dla dziecka 6 letniego realizującego roczne obowiązkowe przygotowanie przedszkolne, czy również dla 5 letniego, skoro ma prawo w wieku 6 lat rozpocząć naukę w szkole? Jak to wygląda w sytuacji, kiedy dziecko 5-letnie uczęszcza z 6-latkami do tzw. "zerówki", a jak w sytuacji kiedy dziecko 5 letnie objęte jest wychowaniem przedszkolnym (grupa 5-latków), a również rodzic ma prawo posłać je do szkoły o rok wcześniej? Czy po diagnozie przedszkolnej dla każdego dziecka opracowuje się indywidualny program wspierania rozwoju, czy wystarczy plan (te dwa dokumenty mają przecież inną formę budowy)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe