Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy i w jakim terminie Zarząd Stowarzyszenia prowadzącego publiczną szkołę podstawową powinien podjąć uchwałę o przekształceniu szkoły sześcioletniej w ośmioletnią?
Przekształcenie publicznej szkoły podstawowej z sześcioletniej z ośmioletnią nastąpi z mocy prawa bez jakichkolwiek działań organu prowadzącego z dniem 1 września 2017 r. (art. 117 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia – Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2017 r., poz. 60). Aby tak przekształcona szkoła nie uległa likwidacji z dniem 31 sierpnia 2018 r., stowarzyszenie powinno złożyć w gminie do dnia 30 czerwca 2017 r. następujące dokumenty: 1) wykaz nauczycieli przewidzianych do zatrudnienia w niepublicznej ośmioletniej szkole podstawowej, zawierający imiona i nazwiska nauczycieli oraz informację o ich kwalifikacjach; 2) statut niepublicznej ośmioletniej szkoły podstawowej, dostosowany do przepisów ustawy - Prawo oświatowe; 3) zobowiązanie do przestrzegania wymagań dla szkół niepublicznych z uprawnieniami szkoły publicznej; 4) informację o miejscu prowadzenia szkoły; 5) zobowiązanie do zapewnienia warunków lokalowych umożliwiających: prowadzenie zajęć dydaktyczno-wychowawczych, realizację innych zadań statutowych; 6) zobowiązanie do zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków nauki, wychowania i opieki.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy nauczyciel wychowania przedszkolnego, który ukończył studia podyplomowe z zakresu: zarządzanie oświatą oraz Terapię pedagogiczną z rewalidacją może pełnić funkcję nauczyciela wspomagającego w przedszkolu niepublicznym dla dziecka z orzeczeniem autyzmu wczesnodziecięcego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczeń II klasy gimnazjum z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim powinien uczyć się tylko jednego języka obcego nowożytnego w gimnazjum?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Przepraszam, mój błąd. Uczeń klasy IV otrzymał orzeczenie o potrzebie indywidualnego kształcenia od 29.09. 2017r. do końca roku szkolnego. Uczeń miał to samo orzeczenie w klasach I,II i III technikum a w IV uzyskał je dopiero pod koniec września, co stwarza problem dla szkoły i ucznia ponieważ nie możemy realizować zajęć w szkole. Chłopak wolałby przychodzić do szkoły aby utrzymać kontakt z rówieśnikami, dodam iż stanowisko rodziców w tej sprawie jest takie samo dlatego próbujemy im pomóc i znaleźć jakiś przepis, który umożliwi mu uczęszczanie na nauczanie indywidualne do szkoły.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uzupełnienie pytania. Uczeń z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego ze względu na niepełnosprawność sprzężoną spełniający obowiązek szkolny w ośrodku rehabilitacyjno- wychowawczym na podstawie porozumienia z dyrektorem. (niepełnosprawność intelektualna w stopniu umiarkowanym i niepełnosprawność ruchowa)na jakiej podstawie prawnej pozostawić ucznia w klasie IV? W klasie III wydłużono etap edukacyjny na postawie rozporządzenia o ramowych planach nauczania. Jak wygląda sytuacja w klasie IV?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor może ustalać – samodzielnie, bez konsultacji z RP – czas rozpoczęcia zajęć lekcyjnych? Czy koliduje to z możliwością skorzystania z komunikacji publicznej/ przyjazdami do pracy i odjazdami z pracy nauczycieli/ bardzo długim czasem oczekiwania na zajęcia i po zajęciach? Proszę o podstawę prawną.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe