Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy istnieje zapis kto może być powołany do komisji rekrutacyjnej w przedszkolu? Chcę powołać Sekretarza Urzędu gminy, a zarazem jest on inspektorem oświaty, nauczycielem i przedstawicielem rady rodziców. Przewodniczącą może zostać przedstawiciel Urzędu Gminy?
Dopiero w dniu 1 stycznia 2016 r. zacznie obowiązywać art. 20l ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm., na podstawie którego MEN będzie zobowiązany do określenia w rozporządzeniu m.in. składu komisji rekrutacyjnej. Do tej pory przedszkola samodzielnie ustalają skład komisji. W związku z tym w 2015 r. w jej skład może wchodzić przedstawiciel organu prowadzącego, jeśli jest to zgodne z wewnętrznymi regulacjami przedszkola.
Na podstawie art. 20zb ust. 1 u.s.o., dyrektor przedszkola wyznacza przewodniczącego komisji rekrutacyjnej. Jeśli w skład komisji będzie wchodził przedstawiciel organu prowadzącego, dyrektor może go wyznaczyć na przewodniczącego.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Proszę o wyjaśnienie pewnej kwestii związanej z naborem , który będę prowadził w swojej szkole we wrześniu 2019.
Jest to szkoła dla dorosłych i będę robił nabór na pierwszy semestr Liceum Ogólnokształcącego. Czy w takim układzie muszę nową klasę otworzyć w cyklu 4 letnim wg nowych zasad czy też jeszcze po staremu czyli w cyklu 3 letnim?
Będę wdzięczny za podanie podstawy prawnej związanej z odpowiedzią.
Z powazaniem,
Hubert Skrzyński
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak można określić inne dni ustawowo wolne od zajęć dydaktyczno- wychowawczych? (np. 14.10.2010, czy 11.11.2010) Jaka to ustawa reguluje?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy na wniosek zespołu do spraw pomocy psychologiczno-pedagogicznej można w tym roku nie promować ucznia z upośledzeniem w stopniu umiarkowanym, któremu już przedłużono okres nauki o 1 rok na etapie edukacyjnym. Uczeń nie ukończy gimnazjum.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Pytanie dotyczy oceny pracy nauczyciela.
Nauczycielka wystąpiła z prośbą o ocenę pracy. W tym roku szkolnym od połowy września do lutego przebywała ona na l-4, w roku 2011/12 przepracowała cały rok osiągając różne sukcesy - za co otrzymała nagrodę dyrektora szkoły. W roku szkolnym 2010/11 przebywała 12 miesięcy na urlopie zdrowotnym, jeszcze jeden rok wcześniej 186 dni przebywała na L-4. Biorąc pod uwagę ostatnie 5 lat - 580 dni, to nieobecności usprawiedliwione, a dodając jeszcze jeden rok dodajemy dodatkowe 180 dni nieobecności. W związku z powyższym - czy ocena zgodnie z obowiązującym prawem może uwzględniać aspekt nieobecności w pracy i np.: być oceną dobrą (a nie wyróżniającą jakiej spodziewa się nauczycielka) ze względu na nieobecności w pracy?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W szkole funkcjonuje od tego roku Liceum Ogólnokształcące dla dorosłych w formie stacjonarnej, do którego zostali przyjęci absolwenci szkoły zasadniczej. Zgodnie z przepisami zostali oni przyjęci do klasy II czyli na semestr III. W szkole zasadniczej (stara podstawa programowa) nie mieli biologii i chemii. Pierwsze pytanie: Czy te dwa przedmioty powinni zaliczyć w ramach egzaminu klasyfikacyjnego? Jeśli tak to jak to zapisać w arkuszu ocen? Czy tylko tam gdzie jest informacja o egzaminach klasyfikacyjnych, czy w wykazie przedmiotów? Drugie pytanie: Czy na świadectwie końcowym po ukończeniu Liceum Ogólnokształcącego dla dorosłych należy wpisać tylko przedmioty realizowane w tej szkole w ciągu dwóch lat? A co z ocenami z tych przedmiotów, które powinni mieć w klasie I (I i II semestr) fizyka, informatyka, historia itd. Czy te oceny należy przepisać ze świadectwa ukończenia szkoły zasadniczej, czy ich wcale nie wpisywać?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe