Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy ma ktoś prawo zakwestionować opinię o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju wystawioną przez niepubliczną poradnię psychologiczno-pedagogiczną dla dziecka beż orzeczenia o niepełnosprawności, lecz na podstawie innych deficytów (opinia została przez powołany zespół). Czy jest ryzyko nakazu zwrotu przyznanej na to wspomaganie subwencji, którą otrzymuje realizująca je niepubliczna poradnia, która tą opinię wystawiła?
Opinie o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka wydawane są przez Zespół Orzekający Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej na podstawie zaświadczenia lekarskiego, które zawiera określenie rodzaju niepełnosprawności dziecka lub ryzyka tejże niepełnosprawności. Do wydania tej opinii nie jest potrzebne orzeczenie o niepełnosprawności - wydawane przez powiatowe/miejskie zespoły do spraw orzekania o stopniu niepełnosprawności ani orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego – wydawane przez PPP. WWRD przysługuje dziecku od urodzenia aż do momentu rozpoczęcia edukacji szkolnej.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Uczennica uczęszcza obecnie do klasy V szkoły podstawowej, uczy się przeciętnie. Została przez rodziców zapisana wcześniej do szkoły,jej rocznik chodzi do klasy IV. Ostatnio rodzice zwrócili się do mnie z zapytaniem, czy istnieje możliwość odroczenia jej na obecnym etapie, by powtórzyła klasę V, gdyż uświadomili sobie, że o rok wcześniej niż jej rówieśnicy będzie musiała podjąć decyzję o dalszym etapie kształcenia. Odpowiedziałam, że nie ma takiej możliwości. Czy słusznie? Nadmieniam, iż u dziewczynki nie stwierdzono żadnych dysfunkcji, nie była badana przez poradnię.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń klasy I rozpoczął naukę w gimnazjum w oddziale specjalnym mając orzeczenie o upośledzeniu umysłowym w stopniu lekkim. Po I semestrze w kolejnym orzeczeniu stwierdzono upośledzenie w stopniu umiarkowanym. Czy uczniowi temu należy założyć nowy arkusz ucznia dostosowany do stopnia upośledzenia?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy są już dostępne priorytety na MEN na 2011/2012
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Kiedy dyrektor powinien wydać zarządzenie, a kiedy decyzję? Proszę również o konkretne przykłady, jeśli chodzi o szkołę podstawową.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o informację czy istnieje jakakolwiek podstawa prawna regulująca konieczność powoływania do istnienia w szkole Zespołów Przedmiotowych? Moja szkoła jest szkołą relatywnie małą (80 uczniów) z niewielką liczbą nauczycieli (12, beze mnie - wszyscy nieetatowi). Czy wielkość szkoły i liczba nauczycieli mają w takim przypadku jakiekolwiek znaczenie?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe