Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy można przyjąć dziecko do szkoły masowej (gimnazjum, do klasy III) ze szkoły specjalnej z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego (lekkie upośledzenie umysłowe) na prośbę rodziców?
Tak, można. Szczegółowe warunki powinien opisywać statut szkoły .
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy dla absolwenta gimnazjum, który od roku szkolnego 2019/2020 rozpoczął naukę w klasie I w 4-letnim technikum, wpisuje się w arkuszu ocen MEN-I/50/2 w części "Inne zajęcia" wychowanie do życia w rodzinie? Przepisy prawa jasno precyzują obowiązek wpisania wychowania do życia w rodzinie dla absolwenta szkoły podstawowej w arkuszu MEN-I/50/2 w części "Inne zajęcia", który w roku szkolnym 2019/2020 rozpoczął naukę w 5-letnim technikum w klasie I, natomiast nie precyzują obowiązku wpisywania dla absolwenta gimnazjum. Proszę o wyjaśnienie problemu.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W tym roku szkolnym zostałam dyrektorem szkoły ponadgimnazjalnej, mam problem i bardzo proszę o odpowiedź. Korzystamy z programów nauczania dla poszczególnych zawodów opracowanych przez KOWEZIU. Moja poprzedniczka ustalała szkolne plany nauczania (tzw. ramówki) gdzie nazwy przedmiotów są inne niż w opracowanych przez Koweziu, ale liczba godzin i zakres materiału nauczania jest taki sam. Co powinnam zrobić jako dyrektor szkoły, aby to jakoś logicznie uporządkować. Czy wystarczy obok nazw Koweziu dopisać swoje nazwy? Czy nanieść zmiany na ich programie? Proszę o odpowiedz.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jestem dyrektorem niepublicznej szkoły podstawowej, która w najbliższym roku szkolnym otwiera zerówkę. Bardzo proszę o informację, czy do zerówki można przyjąć 5-letnie dziecko, jeśli tak to jakie warunki muszą zostać spełnione?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W szkole przeprowadzono kontrolę w zakresie prawidłowości tworzenia i funkcjonowania oddziałów sportowych. Wizytator wydał zalecenie, aby w arkuszach ocen wystąpił zapis, że uczeń uczęszczał do oddziału sportowego. Arkusze są drukowane przez dziennik elektroniczny. Czy zapis w takim arkuszu o uczęszczaniu ucznia do oddziału sportowego można uzupełnić ręcznie.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy dopuszcza się możliwość zabrania przez nauczyciela dziennika lekcyjnego do domu?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe