Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy można w ciągu roku szkolnego zmienić aneksem arkusz organizacyjny. Obecnie mamy klasy łączone (kl.II i III szk.podst) zajęcia z muzyki i techniki. Razem jest 26 uczniów. Czy można np. od II semestru rozdzielić te klasy i nie prowadzić zajęć łączonych?
W szkole podstawowej rok szkolny nie dzieli się na semestry. Semestry to pojęcie dotyczące szkół dla dorosłych. Zajęcia edukacyjne w klasach I–III szkoły podstawowej są prowadzone w oddziałach liczących nie więcej niż 25 uczniów. W przypadku przyjęcia z urzędu, w okresie od rozpoczęcia do zakończenia zajęć dydaktycznych do oddziału klasy I, II lub III szkoły podstawowej, ucznia zamieszkałego w obwodzie szkoły, dyrektor po poinformowaniu rady oddziałowej, dzieli dany oddział, jeżeli liczba uczniów jest zwiększona ponad 25 uczniów. Dyrektor może odstąpić od podziału, o którym mowa wyżej, zwiększając liczbę uczniów w na wniosek rady oddziałowej oraz po uzyskaniu zgody organu prowadzącego. Liczba uczniów w oddziale klas I–III szkoły podstawowej może być zwiększona nie więcej niż o 2 uczniów. 3d. Jeżeli liczba uczniów w oddziale klas I–III szkoły podstawowej zostanie zwiększona, w szkole zatrudnia się asystenta nauczyciela, który wspiera nauczyciela prowadzącego zajęcia dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze w tym oddziale. Oddział ze zwiększoną liczbą uczniów może funkcjonować przez cały etap edukacyjny. Przepis ten jednak nie dotyczy oddziałów w szkołach podstawowych integracyjnych, oddziałów integracyjnych w szkołach podstawowych ogólnodostępnych, oddziałów w szkołach podstawowych specjalnych i oddziałów specjalnych w szkołach podstawowych ogólnodostępnych.
Podstawa prawna: Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (ze zm.), w szczególności art. 61.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jesteśmy placówką niepubliczną ośrodkiem rewalidacyjno-wychowawczym znajdującym się w art. 2 pkt 7 Prawo Oświatowe. Czy w związku z art.168 pkt 7 musimy uzupełnić swoje dokumenty o pozytywną opinię kuratora. Mamy wpis do ewidencji od 1990 roku, czy ten zapis dotyczy nowo tworzonych placówek a nas nie obowiązuje.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy niepubliczny ośrodek rehabilitacyjno-edukacyjno-wychowawczy może realizować nauczanie indywidualne dla wychowanka niepełnosprawnego w stopniu umiarkowanym ze sprzężeniem – autyzm? Wychowanek ten realizuje obowiązek szkolny na podstawie zgody dyrektora szkoły macierzystej na realizację obowiązku szkolnego poza szkołą w OREW w grupie I etapu edukacyjnego na poziomie II klasy szkoły podstawowej. Z uwagi na stan zdrowia otrzymał orzeczenie do kształcenia specjalnego w trakcie trwania roku szkolnego, w tym przypadku w miesiącu maj 2022 do końca roku szkolnego 2021/2022.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy ucznia w klasie I Szkoły Podstawowej można nie promować, gdy nie zna literek, nie umie głoskować i jest niedostosowane emocjonalnie do funkcjonowania w szkole?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń zmienił szkołę w klasie 4 technikum na tym samym kierunku Technik hodowli koni. W poprzedniej szkole zakończył realizację przedmiotów zawodowych. Przedmioty różnią się nieznacznie nazwami. Czy na świadectwie wpisujemy nazwy przedmiotów zawodowych z arkusza dostarczonego z poprzedniej szkoły, czy nazwy przedmiotów z naszego planu nauczania?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy aktualny stan prawny pozwala na nauczanie indywidualne w szkole dziecka z niepełnosprawnością sprzężoną (autyzm i niepełnosprawność intelektualna w stopniu lekkim). Jeśli tak proszę o podanie podstawy prawnej.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe