Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy można wydłużyć etap edukacyjny uczniowi 3 klasy gimnazjum, który realizuje obowiązek szkolny w ośrodku rehabilitacyjno - edukacyjno - wychowawczym? Uczeń z autyzmem i upośledzeniem umysłowym w stopniu znacznym.
Podstawa prawna:
1) Art. 22 ust. 2 pkt. 1 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (ze zm.),
2) Rozporządzenie MEN z 12.02.2002 r. (ze zm.) w sprawie ramowych planów nauczania (...)
3) ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 7 lutego 2012 r. w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych:
§ 5
1. Dla uczniów niepełnosprawnych oraz uczniów szkół w zakładach poprawczych i schroniskach dla nieletnich można przedłużyć okres nauki na każdym etapie edukacyjnym o jeden rok, zwiększając proporcjonalnie wymiar godzin obowiązkowych zajęć edukacyjnych.
2. Decyzję o przedłużeniu okresu nauki uczniowi niepełnosprawnemu podejmuje rada pedagogiczna, po uzyskaniu pozytywnej opinii zespołu, którego zadaniem jest planowanie i koordynowanie udzielania uczniowi pomocy psychologiczno-pedagogicznej, o którym mowa w przepisach w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach, oraz zgody rodziców ucznia.
3. Decyzję o przedłużeniu okresu nauki uczniowi szkoły w zakładzie poprawczym lub schronisku dla nieletnich podejmuje dyrektor szkoły, po zasięgnięciu opinii rady pedagogicznej.
4. Decyzje, o których mowa w ust. 2 i 3, podejmuje się nie później niż:
1) w przypadku szkoły podstawowej – do końca lutego danego roku szkolnego odpowiednio w klasie III i klasie VI;
2) w przypadku gimnazjum oraz szkoły ponadgimnazjalnej – do końca lutego w ostatnim roku nauki w gimnazjum lub szkole ponadgimnazjalnej.
§ 8
1. Przepisy rozporządzenia stosuje się począwszy od dnia 1 września 2012 r. w klasach I i IV szkoły podstawowej, klasie I gimnazjum, klasie I szkół ponadgimnazjalnych: zasadniczej szkoły zawodowej, liceum ogólnokształcącego, technikum, szkoły policealnej i szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym oraz dla uczniów z niepełnosprawnościami sprzężonymi oraz w klasie wstępnej liceum ogólnokształcącego z oddziałami dwujęzycznymi.
Oznacza to, że w ostatniej klasie można przedłużyć uczniowi okres nauki, ale dopiero od 1.09.2014 r. do tego czasu obowiązuje przepis z rozporządzenia poprzedniego (tj. z 2002 r.)
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jak powinna wyglądać ochrona danych osobowych w szkole. Proszę o podanie przykładowego regulaminu - instrukcji. Czy dyrektor szkoły powinien zebrać od pracowników i dzieci (ich rodziców) oświadczenia o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych?
- Do 30 listopada przedszkola mają czas na uchwalenie statutu przedszkola. Czy statut może obowiązywać z dniem podpisania np.31 października z mocą obowiązującą od 1 września 2017r? Czy dyrektor może ogłosić tekst jednolity statutu w formie zarządzenia? Proszę o podanie podstawy prawnej do zarządzenia dyrektora wprowadzającego tekst jednolity statutu przedszkola.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Moje pytanie dotyczy sposobu wprowadzania zmian w Regulaminach (SPECJALNY OŚRODEK SZKOLNO-WYCHOWAWCZY) np. Polityce Rachunkowości, kiedy zmianie ulegają tylko podstawy prawne nas nie dotyczące. Czy zmieniam cały regulamin i podaję nową podstawę prawną czy też tylko komunikatem wprowadzam informacje, że w tym..Regulaminie zmieniły się podstawy prawne ?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Jaką powinno się zastosować zasadę oceniania przedmiotów rozszerzonych? Możliwe są przypadki:
1) Jeden nauczyciel uczy zakres podstawowy, drugi nauczyciel uczy zakres rozszerzony
2) Jeden nauczyciel uczy zakres podstawowy i zakres rozszerzony.
W obu przypadkach powinno się zastosować tą samą zasadę ustalania oceny. Jaką?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Jak wygląda procedura warunkowej promocji ucznia do klasy wyższej? Czy Rada Pedagogiczna może nie wyrazić zgody na warunkową promocję dla ucznia, który nie zdał egzaminu poprawkowego z jednego przedmiotu?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe