Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy nauczyciel języka obcego musi dokonać podziału uczniów na grupy w zależności od umiejętności językowych w klasie pierwszej gimnazjum?
Zalecane warunki z podstawy programowej: „Warunkiem skutecznego nauczania języka obcego nowożytnego i osiągnięcia wskazanych wymagań jest nauka w grupach językowych o zbliżonym poziomie zaawansowania językowego uczniów”. Oznacza to, że jeśli warunki w szkole pozwalają na tworzenie klas lub podział klasy na grupy należy takiego podziału dokonać, uwzględniając kryterium poziomu umiejętności językowych. Obowiązkiem szkoły jest podział oddziału na grupy, jeśli liczba uczniów przekracza 24.
Podstawa programowa: 1. Rozporządzenie z dnia 23 grudnia 2008 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego (ze zm.); 2. Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 lutego 2012 r. w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Kiedy i na jakiej podstawie rodzice mogą złożyć wniosek do kuratora o kontrolę jakości prowadzonych zajęć przez nauczyciela?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Mam w przedszkolu dwójkę dzieci z orzeczeniem o niepełnosprawności ruchowej. Otrzymuję z gminy zwiększoną dotację na te dzieci. Dzieci te, objęte są dodatkowymi zajęciami rewalidacyjnymi. Rodzice tych dzieci nie płacą tzw. czesnego za przedszkole (opłaty miesięcznej). Czy rozliczając na koniec roku dotację na te dzieci będę mogła odliczyć opłatę za przedszkole?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Na terenie szkoły mam zakładową organizację związkową, która ma powołanego przewodniczącego i cały zarząd - to jest ZNP. Mam również informację od związku Solidarność, że na terenie zakładu mam jednego członka tego związku.
Czy wszystkie sprawy wymagające konsultacji lub opinii związków zawodowych ustalam z zakładowymi związkami i związkami zewnętrznymi, do których należy jeden pracownik? Czy są określone konkretne rzeczy, które powinnam z nimi konsultować – chodzi o Solidarność (co do ZNP nie mam wątpliwości, bo to jest zakładowa komórka).
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor przedszkola może odmówić udostępnienia tzw. diagnozy gotowości szkolnej dziecka jeżeli zwraca się o nią dyrektor szkoły do której obecnie uczęszcza dziecko do klasy pierwszej. Uczeń sprawia problemy wychowawcze, rodzice nie udostępnili diagnozy.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W przedszkolu realizowane są zajęcia korekcyjno-kompensacyjne dla dzieci, które posiadają orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego. Czy jest określona tygodniowa liczba godzin zajęć, które należy realizować? Czy liczba godzin zajęć może być modyfikowana ze względu na wiek dziecka (dziecko 3-letnie)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe