Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy nauczyciel zatrudniony w naszej szkole na 14/18 etatu i w drugiej na 4,5/18 etatu może skorzystać z urlopu na poratowanie zdrowia?
O taki urlop może się ubiegać nauczyciel, który przepracował siedem lat w szkole, ale jest też zatrudniony w pełnym wymiarze zajęć na czas nieokreślony. Nie jest konieczne, aby nauczyciel pracował przez wymagany okres w jednej szkole. Nie musi mieć też siedmioletniego stażu na podstawie umowy na czas nieokreślony. Ważne, aby umową bezterminową o pracę był związany z pracodawcą w chwili udzielania mu urlopu.
Podstawa prawna:
- Art. 73. KN znowelizowana ustawą z 15 lipca 2004 r.
1. Nauczycielowi zatrudnionemu w pełnym wymiarze zajęć na czas nie określony, po przepracowaniu co najmniej 5 lat w szkole, dyrektor szkoły udziela płatnego urlopu dla poratowania zdrowia na okres do jednego roku, jeżeli komisja lekarska przewidziana w ust. 4 stwierdzi, że stan zdrowia nauczyciela wymaga powstrzymania się od pracy w celu przeprowadzenia zaleconego leczenia. Jeżeli nauczycielowi do nabycia praw emerytalnych brakuje mniej niż jeden rok, płatny urlop dla poratowania zdrowia nie może być udzielony na okres dłuższy niż do końca miesiąca kalendarzowego poprzedzającego miesiąc, w którym nauczyciel przechodzi na emeryturę.
2. Okres pięcioletniej pracy w szkole, uzasadniający prawo do urlopu, powinien przypadać bezpośrednio przed datą rozpoczęcia urlopu dla poratowania zdrowia.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy przedszkole niepubliczne prowadzące zajęcia dodatkowe z języka angielskiego w ramach opłaty stałej - czesnego ma obowiązek prowadzenie dziennika takich zajęć i posiadanie do wglądu rodziców planu pracy na rok szkolny? Zajęcia prowadzi osoba nie zatrudniona na umowę o pracę. Czy przepisy regulują ilość lekcji j. angielskiego w danym roku, która musi się odbyć?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- 1. Czy art. 6a KN znajduje zastosowanie do niepublicznego ośrodka rewalidacyjno-wychowawczego, o którym mowa art. 2 pkt 7 ustawy Prawo oświatowe?
2. Czy ocena pracy dyrektora od 01 września 2018 r. odbywać się będzie wyłącznie na wniosek?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Podstawa prawna do uchwały klasyfikacyjnej i promującej uczniów w roku szkolnym 2014/2015.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Moje pytanie dotyczy wypełniania dziennika pedagoga. Czy pedagog ma w dzienniku wymieniać z imienia i nazwiska dziecko, z którym rozmawia i czy ma opisywać problem, którego dotyczy rozmowa? Czy wpisy w dzienniku maja być ogólne?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Bardzo dziękuję za odpowiedź dotyczącą nauczania języków obcych w szkołach ponadgimnazjalnych.
Niestety odpowiedź owa nie rozwiała moich wątpliwości, postaram się więc zadać pytanie inaczej.
Wyobraźmy sobie, że uczeń A kończy gimnazjum ucząc się języka angielskim na poziomie IIIO, w świetle przepisów (tak to zrozumiałam) w LO kontynuuje naukę na poziomie IV1 poziom podstawowy (co to znaczy poziom podstawowy? treści zawarte w podstawie programowej na poziomie podstawowym?) czy liczba godzin przeznaczona do nauki języka obcego na poziomie podstawowym a treści mogą być z wyższego poziomu?). Czy uczeń A nawet jeżeli jest bardzo dobry z języka, musi być na poziomie podstawowym? Czy może jednak realizować rozszerzenie? Co zrobić z uczniem B, który ukończył angielski w gimnazjum na poziomie III1 jednak jego umiejętności nie pozwalają kontynuować nauki na poziomie rozszerzonym? Bardzo proszę o interpretacje tych konkretnych przykładów.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe