Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy osoba posiadająca studia magisterskie na kierunku socjologia w zakresie służb socjalnych oraz posiadająca studia podyplomowe pedagogiczne może zostać zatrudniona na stanowisku pedagoga w gimnazjum?
Kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela-pedagoga w gimnazjach posiada osoba, która ukończyła:
- studia magisterskie na kierunku pedagogika w specjalności odpowiadającej prowadzonym zajęciom oraz posiada przygotowanie pedagogiczne lub
- studia magisterskie na dowolnym kierunku i studia podyplomowe w zakresie prowadzonych zajęć oraz posiada przygotowanie pedagogiczne lub
- studia pierwszego stopnia na kierunku pedagogika w specjalności odpowiadającej prowadzonym zajęciom oraz posiada przygotowanie pedagogiczne lub
- studia pierwszego stopnia na dowolnym kierunku (specjalności) i studia podyplomowe z zakresu prowadzonych zajęć oraz posiada przygotowanie pedagogiczne.
Zgodnie z ROZPORZĄDZENIEM MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach, do zadań pedagoga i psychologa w przedszkolu, szkole i placówce należy w szczególności:
1) prowadzenie badań i działań diagnostycznych uczniów, w tym diagnozowanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia przyczyn niepowodzeń edukacyjnych oraz wspierania mocnych stron uczniów;
2) diagnozowanie sytuacji wychowawczych w przedszkolu, szkole lub placówce w celu rozwiązywania problemów wychowawczych oraz wspierania rozwoju uczniów;
3) udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w formach odpowiednich do rozpoznanych potrzeb;
4) podejmowanie działań z zakresu profilaktyki uzależnień i innych problemów dzieci i młodzieży;
5) minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych, zapobieganie zaburzeniom zachowania oraz inicjowanie różnych form pomocy w środowisku szkolnym i pozaszkolnym uczniów;
6) inicjowanie i prowadzenie działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych;
7) pomoc rodzicom i nauczycielom w rozpoznawaniu i rozwijaniu indywidualnych możliwości, predyspozycji i uzdolnień uczniów;
8) wspieranie nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych i innych specjalistów w udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Jeżeli zatem kierunek studiów podyplomowych ukończonych przez nauczyciela pozwala na realizację powyższych zadań, może on zostać zatrudniony na stanowisku pedagoga w gimnazjum.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jeśli w szkole działają dwie organizacje związkowe to czy regulamin ZFŚS i wszystkie podejmowane decyzje dotyczące świadczeń socjalnych muszą być uzgadniane z jedną i drugą organizacją związkową czy tylko z jedną. Jeśli z jedną to z którą? Proszę o podanie podstawy p.
- Oddział przedszkolny tz. "O" ma tygodniowo 25 godzin. Jak liczyć religię w ramach tych 25 godzin czy jako godziny dodatkowe?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy w Szkole podstawowej specjalnej mogę zatrudnić na zajęcia rewalidacyjne osobę z ukończonymi studiami: pedagogika o specjalności logopedia mgr 5 lat, studia podyplomowe: surdopedagogika, socjoterapia, psychoterapia, terapia pedagogiczna, neurologopedia, kurs migowy stopnia I ?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Witam.
Mam problem kadrowy i pytanie z tym związane, co mogę zrobić?
Z nauczycielem została rozwiązana umowa o pracę z końcem ubiegłego roku szkolnego, czyli 2011/2012 z powodu ukończenie przez niego 65 lat życie (jeszcze było można).
Z dniem 5 września 2012 (czyli nie z początkiem roku szkolnego 2012-2013) z tym nauczycielem z powodu braku specjalisty podpisana została umowa o pracę na czas określony, czyli od 5 września 2012 r. do dnia 28 czerwca 2013 r.
Dziś otrzymałem pismo ze ZNP, że ten pracownik objęty został szczególną ochroną, bo uchwałą Zarządu jest upoważniony do reprezentowania Związku w zakresie działalności socjalnej oraz przestrzegania zasad BHP w placówce.
Co mogę zrobić? Czy umowa kończy się tak jak została zawarta z dniem 28 czerwca 2013 r.? Czy jednak powstają jakieś trudności?
Jak mogę rozwiązać ten problem?
Czy informuję związek? Dziękuję za pomoc!
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel przeniesiony w stan nieczynny od 01.09.2013 będzie otrzymywała dotychczasowe wynagrodzenie zasadniczy czy w razie podwyżki tego wynagrodzenia z dniem 01.09.2013, wynagrodzenie po podwyżce. Pozdrawiam
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe