Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy pracownica przechodząca na emeryturę musi pisać wniosek o wypowiedzenie umowy o pracę z trzymiesięcznym wyprzedzeniem? Jak powinno wyglądać takie pismo złożone do pracodawcy?
Rozwiązanie stosunku pracy w związku z przejściem na emeryturę może nastąpić w dowolny sposób, np. za wypowiedzeniem albo za porozumieniem stron. Pismo - za wypowiedzeniem - musi zostać złożone 3 miesiące przed rozwiązaniem, natomiast za porozumiem stron - w każdej chwili. Zasadą jest, że to pracownik rozwiązuje stosunek pracy na swój wniosek.
Wniosek powinien być złożony na piśmie i zawierać informację, że rozwiązanie stosunku pracy następuje w związku z przejściem na emeryturę (bez względu na to, czy za wypowiedzeniem czy za porozumieniem stron).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Nauczycielka kontraktowa zatrudniona jest w pełnym wymiarze godzin w pięciodniowym tygodniu pracy. Kilkakrotnie odmówiła pracy w sobotę w ramach sprawowania opieki nad dziećmi podczas zawodów sportowych oraz imprez sportowo-rekreacyjnych (Dzień Dziecka). Odmowę tłumaczy dodatkowym zatrudnieniem w dni wolne od pracy. Czy notoryczne uchylanie się od zajęć dodatkowych zleconych przez dyrektora szkoły jest naruszeniem dyscypliny pracy i jakie ponosi się za to konsekwencje?
- Pytanie 1
Zatrudniamy pedagoga specjalnego w wymiarze 10/20 godzin tygodniowo. Od 15.10.18r pedagog otrzymał dodatkowo 8 godzin rewalidacyjnych, tj.(8/18)
Czy w tej sytuacji łączymy pensum i zwiększamy wynagrodzenie?,
czy nauczyciel realizuje dodatkowe godziny rewalidacyjne w ramach swojego pensum (10/20)?
Pytanie 2
Nauczyciel dyplomowany złożył wniosek o ocenę dorobku zawodowego w sierpniu 2018r. Ocena została wystawiona przez dyrektora w dniu 05.11.18 wg zasad obowiązujących do 31.08.18.
- Od powyższej oceny - W jakim terminie dyrektor ma obowiązek ocenić nauczyciela wg. nowych zasad?,
- W jakim terminie nauczyciel sam może wystąpić z wniosek o ocenę na nowych zasadach?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel przebywający przez 8 lat na urlopie bezpłatnym (pełnił funkcję starosty) ma prawo po powrocie do pracy do urlopu dla poratowania zdrowia?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel dyplomowany, zatrudniony w zespole szkół, w wymiarze całego etatu na czas nieokreślony, uzyskał w grudniu 2015 r. roczny urlop dla poratowania zdrowia. Urlop kończy się w dniu 15.12.2016 r. W rozmowie z dyrektorem oświadczył, że zamierza skrócić urlop i powrócić do pracy 14.11.2016 r. 1. Czy nauczyciel ma prawo do podjęcia decyzji o skróceniu urlopu? 2. Czy w takim przypadku powinien zwrócić się do dyrektora na piśmie z uzasadnieniem swojej decyzji? 3. Czy powracającemu z urlopu nauczycielowi dyrektor jest zobowiązany zapewnić pracę w wymiarze całego etatu, czy może przydzielić inny wymiar, np. 8/18? 4. Czy w sytuacji, gdy nauczyciel nie wyrazi zgody na takie warunki pracy, dyrektor może rozwiązać z nim umowę, z trzymiesięcznym okresem wypowiedzenia? 5. Czy w takiej sytuacji nauczycielowi przysługuje odprawa, a jeżeli tak, to w jakiej wysokości?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- W związku z przekształceniem od 1.09.2017 naszego Zespołu Szkół w ośmioletnią szkołę podstawową i konieczności poinformowania do 15 maja 2017r. naszych pracowników o fakcie, iż z dniem 1.09.2017 staną się pracownikami wspomnianej ośmioletniej szkoły podstawowej mamy zapytanie o poprawność treści pisma informującego tj.: Uprzejmie informuję, że zgodnie z art. 249 ust. 1-3 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo oświatowe (Dz. U. z 2017 r., poz. 60) – z dniem 1 września 2017 r. staje się Pani/Pan pracownikiem zatrudnionym w ośmioletniej Publicznej Szkole Podstawowej nr 55 w Stalowej Woli.
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe