Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy programy realizowane w oddziale przedszkolnym z grupami dzieci np. program usprawniania motoryki rąk, muszą mieć taką samą procedurę dopuszczenia do realizacji, zgodną z rozporządzeniem MEN z 8.06.2009 ?
Są 3 możliwości wyboru programu przez nauczyciela wychowania przedszkolnego:
1.opracowanie samodzielnie bądź we współpracy z innymi nauczycielami,
2.zaproponowanie i wdrożenie opracowanego przez innego autora (autorów) spośród programów dostępnych na rynku, dopuszczonych do użytku szkolnego przez MEN,
3.zaproponowanie opracowanego przez innego autora (autorów) wraz z dokonanymi przez siebie modyfikacjami, wskazując zakres zmian z uzasadnieniem.
Program wychowania przedszkolnego może być dopuszczony do użytku w danym przedszkolu, oddziale przedszkolnym w szkole podstawowej lub innej formie wychowania przedszkolnego, jeżeli (§ 3 w/w rozporządzenia):
1.stanowi opis sposobu realizacji celów kształcenia i zadań ustalonych w podstawie programowej wychowania przedszkolnego, określonej w rozporządzeniu MEN z 23 grudnia 2008 r., lub zadań, które mogą być realizowane w ramach zajęć dodatkowych, określonych w przepisach w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół;
2.zawiera:
a) szczegółowe cele kształcenia i wychowania,
b) treści zgodne z treściami nauczania zawartymi w podstawie programowej wychowania przedszkolnego,
c) sposoby osiągania celów kształcenia i wychowania, z uwzględnieniem możliwości indywidualizacji pracy w zależności od potrzeb i możliwości dzieci,
d) metody przeprowadzania analizy gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole (diagnoza przedszkolna);
3. jest poprawny pod względem merytorycznym i dydaktycznym.
Zatem wdrażanie programów wg wspomnanej procedury obowiązuje programy, które spełniają warunki ustalone w podstawie programowej.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Pracuję w niewielkiej niepublicznej szkole (liceum ogólnokształcące). W klasie pierwszej (nowa podstawa programowa) będzie 6 osób.Niestety jedna z tych osób nie ma wpisu na świadectwie, na jakim poziomie realizowany był język niemiecki, jedna osoba była zwolniona z nauki tego języka (dysleksja głęboka), a 3 osoby realizowały język niemiecki na poziomie III0, a niestety tylko jedna na poziomie III1. Czy istnieje możliwość utworzenia jednej grupy językowej dla tych osób? Ewentualnie czy osoba z poziomu III1 może uczestniczyć w zajęciach z klasą drugą?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy dzieci uczęszczające do drugiej klasy szkoły podstawowej mogą wyjechać na zieloną szkołę? Jeśli tak, to jak daleko i na jak długo?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor SP ma obowiązek zaplanować w r. szk. 2017/18 świetlicę, jeżeli taką potrzebę zgłosiło tylko dwoje rodziców dla czwórki dzieci? Czy opiekę nad tymi dziećmi mogą zapewnić nauczyciele prowadzący zajęcia opiekuńczo-wychowawcze w ramach czterdziestogodzinowego tygodnia pracy oraz otrzymywanego wynagrodzenia?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W szkole policealnej zajęcia z przedmiotu podstawy przedsiębiorczości organizuje się dla słuchaczy, którzy nie realizowali tego przedmiotu na wcześniejszym etapie edukacyjnym. Wówczas w arkuszu ocen wpisuje się "zwolniona/y oraz rodzaj i numer świadectwa na podstawie, którego to zwolnienie następuje. Niestety nie znalazłam informacji co wpisujemy na świadectwie ukończenia szkoły.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Prowadzę działalność gospodarczą. Czy mogę wynajmować odpłatnie żonie, która prowadzi niepubliczne przedszkole integracyjne np. sprzęt do terapii Tomatisa, Biofeedback, służący realizacji zaleceń zawartych w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe