Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy tworząc protokół, protokolant musi go skończyć w ciągu 7 dni?
Przepis art. 43 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (tekst jedn.: Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.) – dalej u.s.o., obliguje do protokołowania zebrań rady pedagogicznej, nie określając zawartości, zasad i sposobów jego prowadzenia. Artykuł 43 ust. 2 u.s.o. stanowi, iż rada pedagogiczna ustala regulamin swojej działalności. W szczególności powinien on zawierać postanowienia określające m.in. zasady protokołowania zebrań rady pedagogicznej (w tym zasady i tryb wnoszenia zastrzeżeń do protokołu oraz uwag do zastrzeżeń). Zatem w przypadku konkretnej szkoły zapisy regulaminu rady pedagogicznej są punktem odniesienia w związku z zaistniałą sytuacją opisaną w pytaniu. Nie sposób udzielić jednoznacznej odpowiedzi, nie znając treści regulaminu w zakresie protokołowania posiedzeń. Generalnie na kolejnym posiedzeniu rada decyduje o wprowadzeniu zgłoszonych poprawek w protokole, a następnie po ich ewentualnym uwzględnieniu, akceptuje protokół z poprzedniego posiedzenia. W związku z tym, iż protokół z poprzedniego posiedzenia rady pedagogicznej przyjmuje się na następnym posiedzeniu, przyjęte przez radę poprawki i uzupełnienia do protokołu z poprzedniego posiedzenia umieszcza się w protokole posiedzenia, na którym poprawki i uzupełnienia zostały przyjęte. Poprawki i uzupełnienia do protokołu umieszcza wyłącznie protokolant. W przypadku braku w regulaminie rady pedagogicznej postanowień określających zasady i tryb wnoszenia zastrzeżeń do protokołu oraz uwag do zastrzeżeń, umieszczenie zastrzeżenia w kolejnym protokole z posiedzenia rady pedagogicznej i uwag do niego (np. dyrektora) wymaga decyzji całej rady pedagogicznej. Jeżeli chodzi o kwestie sprawowania funkcji protokolanta to tutaj również należy odwołać się do postanowień regulaminu. Jeżeli jest ich brak w przedmiotowej kwestii funkcję powinien pełnić wyznaczony nauczyciel. Co oznacza, że w przypadku jego nieobecności z powodu choroby ta funkcja może być powierzona innej osobie. Jednak tutaj mają decydujące znaczenie zapisy regulaminu rady pedagogicznej. Listy obecności członków rady pedagogicznej weryfikuje się na podstawie rzeczywistego udziału w posiedzeniu.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Mam 2 pytania dotyczące funkcjonowania szkoły:
1. Czy na zajęciach wychowania fizycznego,możemy uznać oświadczenie woli rodzica,który zgadza się na wykonywanie ćwiczeń przez swoje dziecko, mimo że kategoria nadana mu przez lekarza przy badaniu bilansowym tego zabrania?
2.Czy w planie lekcji umieszczonym na stronie internetowej szkoły należy umieścić pełne nazwiska nauczycieli czy też przepisy na to nie pozwalają?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Bardzo proszę o informację jakich uczniów mam wpisywać do księgi ewidencji wiem, że podstawą wpisu do księgi ewidencji jest miejsce zamieszkania ucznia, uwzględniając zasady ustalania miejsca zamieszkania dziecka wynikające z art. 25-28 Kodeksu cywilnego. Ustalając miejsce zamieszkania dziecka nie mogę opierać się wyłącznie na miejscu zameldowania. Nie mogę wykluczyć rozbieżności pomiędzy stanem faktycznym, a jego urzędowym potwierdzeniem.
1. Czy wobec tego nadal do księgi ewidencji powinnam wpisywać uczniów z listy, którą otrzymuję z gminy o zamieszkaniu, a do księgi uczniów wszystkich uczniów z obwodu i spoza obwodu, którzy uczęszczają do mojej szkoły?
2. Czy jeśli nie mam na liście z gminy ucznia, który nie ma u nas zamieszkania a uczęszcza do naszej szkoły to powinnam zażądać informacji od rodzica gdzie powinnam wysyłać informację o realizacji obowiązku szkolnego? czy to dziecko z automatu po zamieszkaniu w naszym obwodzie powinnam wpisać do księgi ewidencji?
3. Co w sytuacji kiedy rodzic zabiera dziecko np. ze względu na przeprowadzenie się do innego miasta a nie skreśla adresu zamieszkania w gminie na naszym terenie?
4. Co w sytuacji kiedy rodzic zabiera dziecko ze szkoły ze względu na zmianę zamieszkania do innego miasta i to dziecko nie trafia do szkoły, którą wskazał rodzic ze względu na przeprowadzkę ani też nie otrzymujemy informacji gdzie się przeprowadzili ? jak w takiej sytuacji szukać ucznia, czy powinna być poinformowana Policja?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jaką adnotację o nauczaniu języka wpisujemy w klasach 1-3 SP. Uczniowie rozpoczynają naukę języka angielskiego w klasie pierwszej.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy termin składania wniosku o realizację obowiązku szkolnego poza szkołą jeszcze obowiązuje (31 maja)? Czy mogę wydać decyzję o realizacji tego obowiązku na dany okres, czyli nie na cały rok szkolny? (Dziecko wyjeżdża 24 X, a wraca na przełomie kwietnia - maja i chce wrócić do szkoły)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w kształceniu zawodowym praktycznym w technikum i branżowej szkole I i II stopnia mogę skrócić długość trwania zajęć? Obecnie godna zajęć praktycznych wynosi 60 min, a chciałbym skrócić je do 45 min.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe