Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy uczeń, któremu w wyniku klasyfikacji śródrocznej ustalono z przedmiotu ocenę niedostateczną ma obowiązek "zdania semestru" na zasadach określonych przez nauczyciela?
Uczeń podlega klasyfikacji: 1) śródrocznej i rocznej, a w szkole policealnej – semestralnej; 2) końcowej. 2. Klasyfikacja śródroczna polega na okresowym podsumowaniu osiągnięć edukacyjnych ucznia z zajęć edukacyjnych i zachowania ucznia oraz ustaleniu śródrocznych ocen klasyfikacyjnych z tych zajęć i śródrocznej oceny klasyfikacyjnej. Ocenianie osiągnięć edukacyjnych i zachowania ucznia odbywa się w ramach oceniania wewnątrzszkolnego, które ma na celu: 1) informowanie ucznia o poziomie jego osiągnięć edukacyjnych i jego zachowaniu oraz o postępach w tym zakresie; 2) udzielanie uczniowi pomocy w nauce poprzez przekazanie uczniowi informacji o tym, co zrobił dobrze i jak powinien się dalej uczyć; 3) udzielanie wskazówek do samodzielnego planowania własnego rozwoju; 4) motywowanie ucznia do dalszych postępów w nauce i zachowaniu; 5) dostarczanie rodzicom i nauczycielom informacji o postępach i trudnościach w nauce i zachowaniu ucznia oraz o szczególnych uzdolnieniach ucznia; 6) umożliwienie nauczycielom doskonalenia organizacji i metod pracy dydaktyczno-wychowawczej. Śródroczne i roczne, a w szkole policealnej – semestralne, oceny klasyfikacyjne z zajęć edukacyjnych ustalają nauczyciele prowadzący poszczególne zajęcia edukacyjne, a śródroczną i roczną ocenę klasyfikacyjną zachowania – wychowawca oddziału po zasięgnięciu opinii nauczycieli, uczniów danego oddziału oraz ocenianego ucznia. Szczegóły oceniania, w tym odpowiedź na pytanie powinny być opisane w statucie szkoły. Należy podkreślić, że klasyfikacja semestralna dotyczy szkół dla dorosłych.
Podstawa prawna: Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (ze zm.), w szczególności art. 44b,f, h.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Od września do szkoły zacznie uczęszczać dziecko z padaczką i orzeczeniem o niepełnosprawności w stopniu lekkim. Posiada również orzeczenie do nauczania indywidualnego. Jak mam płacić nauczycielom przedmiotowcom za zajęcia z tym uczniem?Nauczyciele mają kwalifikacje przedmiotowe ale nie posiadają kwalifikacji do pracy z dziećmi z orzeczoną niepełnosprawnością. Do tej pory występowałam o zgodę do kuratora oświaty a nauczyciele dyplomowani za te godziny mieli płacone jak stażyści. Jak powinno to wyglądać?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w niepublicznej szkole podstawowej (o uprawnieniach szkoły publicznej) musi być gabinet profilaktyki zdrowotnej i pomocy przedmedycznej? Jeśli nie, to czy jest gdzieś narzucona liczba godzin na jaką powinna być zatrudniona pielęgniarka szkolna?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Co Rada Pedagogiczna powinna przyjąć w formie uchwały, a co w formie decyzji?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w klasie II szkoły podstawowej edukacja wczesnoszkolna może być prowadzona przez dwóch nauczycieli? Jeden prowadzi zajęcia z edukacji matematycznej i polonistycznej, a drugi z przyrodniczej i WF-u. Jest to spowodowane odejściem nauczyciela na urlop w czasie trwania roku i brakami kadrowymi.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Przesyłam doprecyzowanie zadanego wcześniej pytania:
„Jesteśmy szkołą podstawową z oddziałami dwujęzycznymi. Mamy obecnie WOS i biologię nauczane z elementami j. angielskiego. Chcemy wprowadzić historię nauczaną także dwujęzycznie. Jakie formalności w tej kwestii trzeba spełnić? Czy w tej sytuacji potrzebna jest zgoda organu prowadzącego?”.
Chcemy wprowadzić dodatkowy przedmiot w klasie dwujęzycznej. Są biologia i WOS, chcemy wprowadzić jeszcze historię. Czy są uwarunkowania prawne, które należy w związku z tym spełnić?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe