Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy uczeń po I klasie liceum może przenieść się do innej klasy, mimo że są tam inne rozszerzenia? Uczeń w klasie pierwszej zgodnie z nowym ramowym planem wybrał klasę z rozszerzeniami: matematyka, informatyka, fizyka; realizował tylko rozszerzenie z matematyki. Od nowego roku w drugiej klasie chce kontynuować naukę w klasie z rozszerzoną matematyką, biologią i chemią; w tej klasie również matematyka była w kl. I rozszerzona. Dziękuję za odpowiedź.
Podstawa prawna: ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU z dnia 20 lutego 2004 r.w sprawie warunków i trybu przyjmowania uczniów do szkół publicznych oraz przechodzenia z jednych typów szkół do innych (ze zm.).
§ 19. 3. Różnice programowe z zajęć edukacyjnych realizowanych w klasie, do której uczeń przechodzi, są uzupełniane na warunkach ustalonych przez nauczycieli prowadzących dane zajęcia.
Na tej podstawie można stwierdzić, że uczeń może zmienić klasę, ale powinien uzupełnić różnice programowe z zajęć edukacyjnych na warunkach ustalonych przez nauczycieli prowadzących dane zajęcia.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Zgodnie z art. 11.1-4 ustawy z dnia 29 grudnia 2015r. o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw – „1. Dzieci urodzone w I połowie 2008 r., które w roku szkolnym 2015/2016 uczęszczają do klasy II szkoły podstawowej, na wniosek rodziców, złożony w terminie do dnia 31 marca 2016 r., mogą w roku szkolnym 2016/2017 kontynuować naukę w klasie II szkoły podstawowej.
2. Wniosek, o którym mowa w ust. 1, składa się do dyrektora szkoły podstawowej, do której dziecko uczęszcza. (...)
4. Dziecko, którego rodzice złożyli wniosek, o którym mowa w ust. 1, w roku szkolnym 2015/2016 kontynuuje naukę w klasie II szkoły podstawowej, z tym że w tym roku szkolnym nie podlega ono klasyfikacji rocznej i promowaniu do klasy III szkoły podstawowej oraz nie otrzymuje świadectwa szkolnego promocyjnego.”
Ustawa nic nie mówi o dzieciach urodzonych w II połowie roku 2008 – ci rodzice mieli wybór i dokonali go.
W mojej szkole wszyscy rodzice dzieci, które uczęszczają do klasy II i urodzone są w roku 2008 (te z I i te z II połowy roku), chcą aby ich dzieci kontynuowały naukę w klasie II.
Jak zatem zgodnie z obowiązującymi przepisami mam postąpić?
1. Czy rodzice dzieci urodzonych w II połowie roku 2008 mogą złożyć wniosek – podanie do dyrektora szkoły, o nie promowanie dziecka do klasy III ?
Będą one wówczas podlegały klasyfikacji rocznej oraz promowaniu do klasy III, otrzymają jednak świadectwo o nie promowaniu do klasy III.
2. Jeżeli tak, to czy do wniosku – podania do dyrektora szkoły musi być dołączona opinia z Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej? Czy wystarczy tylko wniosek – podanie rodzica?
3. Czy też rodzice nie mają żadnych możliwości, a ich dzieci muszą kontynuować naukę w klasie III?
Bardzo proszę o wyczerpującą odpowiedź
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w przepisach prawa oświatowego istnieje podstawa prawna do oceniania uczniów na podstawie średniej ważonej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy dozwolone jest, jeżeli tak to na jakiej podstawie prawnej łączenie etapów edukacyjnych 1-3 z 4-6 w szkole specjalnej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- 1) W gimnazjum jest zatrudniony jeden n-l biologii, chemii, geografii, fizyki, muzyki, plastyki, zajęć technicznych, edukacji dla bezpieczeństwa. W przypadku choroby n-la dyrektor organizuje zastępstwa. Wiadomym jest, że w takiej sytuacji nie ma możliwości pójścia na zastępstwo specjalisty tego samego przedmiotu. Idzie więc inny specjalista. Ma zostawiony konspekt, karty pracy, dysponuje filmem, prezentacją multimedialną. Czy nauczyciel zastępujący (nie-specjalista) może wpisać kolejny nr lekcji a dyrektor zaliczyć tę lekcję do liczby godzin zrealizowanych danego przedmiotu? Rozporządzenie MEN w sprawie kwalifikacji nauczycieli jest niezwykle istotne w przypadku zatrudniania nauczycieli. Ale czy też tak samo ma być respektowane w przypadku organizacji zastępstw? Czy biolog nie przeprowadzi lekcji chemii, fizyk matematyki a polonista historii?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy zajęcia z uczniem dyslektycznym może prowadzić psycholog po kursie szkoleniowym?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe