Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy uczeń realizujący indywidualny tok nauczania jest zobowiązany do zdawania egzaminu klasyfikacyjnego na zakończenie każdego semestru?
Uczeń realizujący indywidualny tok nauczania – z wyjątkiem ucznia klas I-III szkoły podstawowej – jest klasyfikowany na podstawie egzaminu klasyfikacyjnego. Oznacza to, że oceny klasyfikacyjne z zajęć edukacyjnych objętych indywidualnym tokiem nauki ustalane są na podstawie egzaminu klasyfikacyjnego.
Zakres programu jest indywidualnie dostosowywany do ucznia
Należy pamiętać, że zgodnie z § 2 ust. 1 i 2 rozporządzenia w sprawie warunków i trybu udzielania zezwoleń na indywidualny program lub tok nauki oraz organizacji indywidualnego programu lub toku nauki uczeń realizujący indywidualny tok nauczania kształci się według systemu innego niż udział w obowiązkowych zajęciach edukacyjnych, w zakresie jednego, kilku lub wszystkich obowiązujących zajęć edukacyjnych przewidzianych w szkolnym planie nauczania dla danej klasy.
Uczeń ten może realizować w ciągu jednego roku szkolnego program nauczania z zakresu dwóch lub więcej klas i może być klasyfikowany, czy promowany w czasie całego roku szkolnego.
Podstawą do klasyfikacji jest egzamin
Natomiast w myśl § 11 rozporządzenia uczeń realizujący indywidualny tok nauczania – z wyjątkiem ucznia klas I-III szkoły podstawowej – jest klasyfikowany na podstawie egzaminu klasyfikacyjnego. Oznacza to, że oceny klasyfikacyjne z zajęć edukacyjnych objętych indywidualnym tokiem nauki ustalane są na podstawie egzaminu klasyfikacyjnego.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jaką dokumentację prowadzić monitorując podstawę programową?
- Czy nauczyciel, który nie był obecny na posiedzeniu rady pedagogicznej, może mieć dostęp do protokołu z ostatniego posiedzenia czy dyrektor może odmówić mu dostępu? Proszę o podanie podstaw prawnych.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Jaka jest podstawa prawna i procedura przeniesienia ucznia (karnego) do innej szkoły, odnośnie wniosku do kuratorium oświaty?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy można utworzyć klasę integracyjną mając tylko dwoje uczniów z orzeczeniem i czternaścioro uczniów w całej klasie? Wiem, że wymagana jest liczba 3 z orzeczeniem i 15 w klasie. Rodzice jednak domagają się takiej klasy, jest zgoda organu prowadzącego i środki finansowe. Jak rozwiązanie znaleźć w tej sytuacji. Czy można np. przydzielić nauczyciela wspomagającego w tej klasie tylko na dwóch przedmiotach, jeśli nie byłaby to klasa integracyjna?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Z dniem 31 sierpnia pieczęcie gimnazjum zostaną przekazane do likwidacji. Jakiej pieczęci będzie należało użyć, jeżeli w przyszłości zajdzie konieczność stworzenia duplikatu świadectwa gimnazjum?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe