Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy w bursie może zostać zatrudniony nauczyciel posiadający wykształcenie: licencjat o specjalności pedagogika społeczno-opiekuńcza z pedagogiką szkolną oraz studia magisterskie o specjalności: aktywizacja i praca społeczno-opiekuńcza na Uniwersytecie Pedagogicznym?
Studia magisterskie na specjalności „aktywizacja i praca społeczno-opiekuńcza” nie są specjalnością dającą kwalifikacje nauczycielskie, chyba że dyrektor bursy na podstawie spisów w indeksie oraz na dyplomie stwierdzi, że na tych studiach kandydat zrealizował zajęcia z pedagogiki opiekuńczo – wychowawczej, niezbędne do uzyskania wiedzy i umiejętności do pracy w bursie (§ 3 ust. 1 pkt 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli, Dz.U. z 2017 r., poz. 1575). Ewentualnie kwalifikacje może dawać kandydatowi licencjat z pedagogiki społeczno – opiekuńczej, jeżeli dyrektor stwierdzi na podstawie wpisów w indeksie i na dyplomie, że w ich toku nauczyciel zrealizował zajęcia z pedagogiki opiekuńczo – wychowawczej (np. metodyka pracy opiekuńczo - wychowawczej) lub inne zajęcia niezbędne do uzyskania wiedzy i umiejętności do pracy wychowawcy w jednostce oświatowej (§ 29 ww. rozporządzenia). O wyjaśnienie posiadania kwalifikacji, z kopiami dyplomów oraz indeksów w razie wątpliwości kandydat na wychowawcę lub dyrektor bursy zwrócić się bezpośrednio do właściwego kuratora oświaty.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy nauczyciele maja słuszność domagając się wypłaty godzin ponadwymiarowych za czas przebywania na wycieczce w ramach przedsięwzięcia współfinansowanego przez ministerstwo Edukacji i Nauki pod nazwą "Poznaj Polskie Ślady w Europie"? Nauczyciele złożyli z własnej inicjatywy dokumenty chęci uczestnictwa w projekcie spełniając wszystkie wymagane przez ministerstwo wytyczne. W związku z otrzymaniem dofinansowania w dniach 6-10 listopada 2023 r. uczestniczyli w wycieczce szkolnej wraz z uczniami. W tym czasie nauczyciele wykonywali obowiązki związane z opieką nad uczniami, natomiast w związku z przebywaniem na wycieczce nie świadczyli oni pracy w szkole zgodnie z planem, przez co nie mieli możliwości odbycia i prowadzenia zajęć w ramach godzin ponadwymiarowych. Za zajęcia, które mieli odbywać, zostały przydzielone zastępstwa innym nauczycielom. Dyrektor uznał, że godziny ponadwymiarowe należy wypłacić wówczas, gdy faktycznie zostały wypracowane i nauczyciel miał fizyczną możliwość ich realizacji.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Dyrektor publicznej szkoły podstawowej deleguje pracownika(nauczyciela) do nauczania indywidualnego w miejscu zamieszkania ucznia, oddalonym od szkoły o ok. 9 kilometrów. Nauczyciel dojeżdża do domu ucznia swoim samochodem. Czy szkoła jest zobowiązana do pokrywania kosztów dojazdu nauczyciela do miejsca zamieszkania ucznia? Czy szkoła jest zobowiązana do pokrywania kosztów powrotu nauczyciela po zakończeniu pracy, z miejsca zamieszkania ucznia do siedziby szkoły lub do miejsca zamieszkania pracownika? Czy szkoła jest zobowiązana do pokrywania kosztów powrotu nauczyciela, po zakończeniu pracy, z miejsca zamieszkania ucznia do siedziby szkoły(miejsce pracy) celem odebrania swojego dziecka po zakończonych lekcjach? Nauczyciel jest zatrudniony na podstawie Kodeksu pracy. Szkoła zatrudnia nauczycieli na podstawie Karty Nauczyciela, jak i na podstawie Kodeksu pracy.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Na podstawie § 19 rozporządzenia w sprawie sposobu prowadzenia dokumentacji przebiegu nauczania, przedszkole, szkoła i placówka gromadzi, w indywidualnej teczce dla każdego dziecka, ucznia, uczestnika zajęć rewalidacyjno-wychowawczych, słuchacza lub wychowanka objętego odpowiednio kształceniem specjalnym, zajęciami rewalidacyjno-wychowawczymi lub pomocą psychologiczno-pedagogiczną dokumentację badań i czynności uzupełniających prowadzonych w szczególności przez pedagoga, psychologa, logopedę, doradcę zawodowego, terapeutę pedagogicznego, lekarza oraz innego specjalistę, a także indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne oraz indywidualne programy zajęć.
Proszę o wyjaśnienie, czy "indywidualną teczkę" zakłada wychowawca klasy, kto ją przechowuje i co rozumiemy przez "dokumentacja badań i czynności uzupełniających".
Jeżeli w szkole pomocą psychologiczno-pedagogiczną objętych jest ok. 300 uczniów(zajęcia specjalistyczne, rozwijające itp.) Czy to oznacza, że tyle "indywidualnych teczek" powinniśmy posiadać?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w szkole powinien zostać powołany wicedyrektor, jeśli szkoła ma dwa budynki, ale nie ma 12 oddziałów? Proszę o podanie podstawy prawnej.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Ile godzin rewalidacji należy przyznać w oddziale specjalnym liczącym 3 uczniów z upośledzeniem w stopniu umiarkowanym, który funkcjonuje przy szkole podstawowej? Czy nauczyciel, który ukończył pedagogikę specjalną (nie ma oligofrenopedagogiki) może nauczać w tym oddziale specjalnym?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe