Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy w liceum ogólnokształcącym, zgodnie z nową podstawą programową, muszą odbyć się takie zajęcia jak zajęcia artystyczne bądż ekonomika w praktyce?
Nie muszą. Szkoła przygotowuje ofertę zajęć uzupełniających, zgodnie z zainteresowaniami uczniów. Zajęcia uzupełniające uczniowie realizują w wymiarze od 2 do 4 przedmiotów. Zgodnie z nowym rozporządzeniem w sprawie ramowych planów nauczania, 2 przedmioty powinny być realizowane jako:
- historia
- geografia lub biologia lub chemia lub fizyka.
Uczeń, który nie realizuje w zakresie rozszerzonym przedmiotu historia, jest obowiązany realizować przedmiot uzupełniający historia i społeczeństwo.
Uczeń, który nie realizuje w zakresie rozszerzonym przedmiotu: geografia, biologia, chemia lub fizyka, jest obowiązany realizować przedmiot uzupełniający przyroda.
Reasumując, dwa przedmioty muszą być wybrane spośród wyżej wymienionych. Mając do dyspozycji maksymalnie 4 przedmioty uzupełniające, uczeń może wybrać jeszcze 2. Mogą to być wówczas np. zajęcia artystyczne lub ekonimika w praktyce. Należy jednak pamiętać, że liczba zajęć uzupełniających wynosi od 2 do 4, czyli w praktyce może być i tak, że uczeń wybierze jedynie dwa przedmioty, np. historię i biologię.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy nauczyciel bez kwalifikacji do nauczania np. j. polskiego może mieć doraźne godziny j. polskiego podczas nieobecności nauczyciela z kwalifikacjami?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o podanie według jakich zasad organ prowadzący ustala stanowiska pedagogów szkolnych czy bibliotekarzy. Nasz organ prowadzący ustalił dla bibliotekarzy : do 100 uczniów 0,33 etatu, od 101 do 150 uczniów do 0,50 etatu, od 151 do 250 uczniów - 0,67 etatu, od 251 do 500 uczniów - do 1,00 etatu, od 501 do 800 uczniów do 1,50 etatu. Dla pedagogów natomiast ustalił, że do 150 uczniów - do 0,50 etatu, od 151 do 250 uczniów do 0,75, od 251 do 500 uczniów do 1,00 etatu, powyżej 500 uczniów do 1,50 etatu. W naszym zespole szkół liczącym 566 uczniów 411 SP 156 GIM są 43 orzeczenia i 73 opinie z tendencją do wzrostu. Pedagog ma pensum 26 godzin, a bibliotekarz 30 godzin. Proszę o podanie podstawy prawnej do tak wyliczonych etatów.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor samowolnie (jednoosobowo) może zmienić zgłoszone przez nauczyciela i zaopiniowane pozytywnie przez RP materiały edukacyjne (ćwiczenia) w roku szkolnym 2015/16 i 2016/17?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Kandydat na dyrektora nie otrzymał akceptacji komisji konkursowej.
Wójt zaproponował, mimo przegranej w konkursie, powierzenie temu kandydatowi funkcji dyrektora na 5 lat.
Rada pedagogiczna wydała na ten zamiar opinie negatywną.
Kuratorium również nie wyraziło zgody na powierzenie funkcji dyrektora temu kandydatowi.
Mimo to wójt chce powierzyć funkcje dyrektora temu kandydatowi na 10 miesięcy.
Czy może?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jakie kroki musi podjąć przedszkole w przypadku otrzymania opinii w sprawie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka? Wiem, że trzeba powołać zespół... jednakże proszę o fachową odpowiedź jak to ma wyglądać i jakie dokumenty trzeba sporządzić do tej opinii?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe