Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy w obecnym stanie rzeczy (poluzowanie obostrzeń związanych z reżimem sanitarnym) jest możliwe zorganizowanie klasyfikacyjnej rady pedagogicznej stacjonarnie, z zachowaniem wytycznych GIS?
Zgodnie z art. 69 ust. 4 ustawy z dnia 16 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 710 z późn.zm.) muszą odbyć się w związku z klasyfikowaniem i promowaniem uczniów, po zakończeniu rocznych zajęć dydaktyczno-wychowawczych oraz w miarę bieżących potrzeb. Wynika z tego, że obowiązkowe jest odbycie tzw. narady klasyfikacyjnej.
W chwili obecnej w związku z ogłoszeniem stanu epidemii standardem stały się spotkania rad pedagogicznych z wykorzystaniem technik porozumiewania się na odległość. Nadmienić należy, że ani rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 marca 2020 r. w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (Dz.U. z 2020 r. poz. 411 z późn. zm.), ani rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 marca 2020 r. w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (Dz.U. z 2020 r. poz. 493 z późn. zm.), nie wskazują w jakiej formie muszą odbyć się zebrania organów kolegialnych funkcjonujących w jednostkach systemu oświaty. Jako wskazówkę można potraktować przepis art. 15 z ust. 1 ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz.U. z 2020r. poz. 374 z późn. zm.), który stanowi, że w szczególnie uzasadnionych przypadkach kolegialne organy administracji publicznej mogą zdecydować o odbyciu swoich posiedzeń przy użyciu środków komunikacji elektronicznej. Co do zasady należy unikać zgromadzeń, które mogą narazić uczestników na zarażenie się chorobą. Dyrektor szkoły ma tu pełną swobodę decyzyjną.
Ustawodawca w żadnym z aktów prawnych nie zakazuje odbywania zebrań kolegialnych organów się z zachowaniem dystansu społecznego i w pełnym reżimie sanitarnym. W obecnej sytuacji należy rozważyć czy spotkanie w normalnym trybie i składzie jest konieczne.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy świadczenie na start przysługuje nauczycielowi, który od 1 września 2023 r. rozpoczął pracę w szkole państwowej? Jednocześnie osoba ta rozpoczyna awans zawodowy. Wcześniej nauczycielka pracowała od 1 września 2017 r. do 31 sierpnia 2018 r. jako nauczyciel w przedszkolu prywatnym oraz od 8 października 2018 r. do 16 stycznia 2020 r. również w przedszkolu niepublicznym, ale nie odbywała stażu na awans.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Bardzo proszę o poradę, mam przedszkolne bez oddziałów integracyjnych w tym roku mam 4 dzieci niepełnosprawnych posiadających orzeczenie, organ pozwolił mi na zatrudnienie oligofrenopedagoga i przyznał po 2 godz. dla każdego dziecka zajęć rewalidacyjnych. Czy te zajęcia mają być realizowane w podstawie czy poza podstawą programową i czy logopeda w ramach tych 2 godzin może również prowadzić zajęcia z dziećmi czy dodatkowo w ramach pomocy psychologiczno- pedagogicznej?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy można w statucie szkoły umieścić zapis o karach porządkowych i jednocześnie zobligować ucznia nagminnie palącego papier, a następnie rozrzucającego niedopałki wokół szkoły i na jej terenie, do sprzątania zaśmieconego terenu? Np. poprzez zamieszczenie w statucie dodatkowej kary w postaci zapisu "zobligowanie ucznia do prac porządkowych"?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o wyjaśnienia dotyczące wolontariatu. Czy miejsce w którym uczeń pełni rolę wolontariusza oraz forma wykonywanych prac ma znaczenie? Czy jest to określone jakimiś przepisami? Poza tym czy istnieje przepis mówiący o minimalnej ilości godzin wolontariatu, który musi odbyć uczeń, aby ten wolontariat można było wpisać na świadectwo?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o wzór zarządzenia dyrektora do wprowadzenia - programu Kasa-Vulkan.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe