Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy w przypadku odwołania zajęć lekcyjnych spowodowanych niskimi temperaturami w pomieszczeniach (13 stopni) powinniśmy odpracowywać zajęcia ? Proszę o podanie podstawy prawnej.
Przepisy rozporządzenia MENiS z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach (Dz. U. z 2003 r. Nr 6, poz. 69), które nakazują zawieszenie zajęć, gdy temperatura w pomieszczeniach spada poniżej 18 stopni, nie określają, czy zajęcia powinny zostać odpracowane. Decyzja w tym przedmiocie należy do dyrektora, odpowiedzialnego za realizację podstawy programowej oraz zapewnienie uczniom możliwości obecności na minimalnej liczbie godzin poszczególnych zajęć edukacyjnych, określonej w przepisach rozporządzenia MEN z dnia 7 lutego 2012 r. w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych (Dz. U z 2012 r., poz. 204).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Osoby kontrolujące placówkę, z organu prowadzącego, zakwestionowały sposób wprowadzania zmian do regulaminów. Zostałyśmy pouczone, że każdy aneks do regulaminu musi być wprowadzony zarządzeniem zmieniającym zarządzenie poprzednie. Czy ta zasada jest uregulowana jakimś przepisem?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Intendentka w szkole podstawowej z oddziałami przedszkolnymi, zatrudniona na czas nieokreślony - staż 42 lata, nabyła uprawnienia emerytalne w czerwcu 2018 r., ale chciała pracować dalej. Planowała odejście na emeryturę w lipcu 2020 r.
W obecnym czasie przebywa na zwolnieniu lekarskim od 26.04.2020 r. do 25.05.2020 r. Poinformowała, że ze względu na stan zdrowia, nie wróci już do pracy i będzie kontynuować zwolnienia lekarskie.
W dniu 23.04.2020 r. złożyła wniosek o rozwiązanie stosunku pracy na mocy porozumienia stron z dniem 24 lipca 2020 r.
W dniu 4 maja 2020 r. przekazała zmieniony wniosek o rozwiązanie stosunku pracy za porozumieniem stron z dniem 26.05.2020 r., gdyż stwierdziła, że będzie to bardziej korzystne dla wysokości jej przyszłej emerytury.
Proszę o podanie i omówienie przepisów prawnych w tym zakresie oraz pomoc w kwestii decyzji i działań (rodzaj dokumentów, jakie musi przekazać pracownikowi oraz wysokość odprawy emerytalnej itp.), jakie powinien podjąć dyrektor placówki.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel kl. 0 bez zgody dyrektora zamówił podręczniki do zerówki na rok szkolny 2018/2019. Czy ma prawo sprzedać je rodzicom?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Prosze o wzór dokumentu - sprawozdanie półroczne pracy wych.- dydaktycznej nauczyciela przedszola uwzględniając podstawę programową.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Do kiedy rada pedagogiczna opiniuje szkolny zestaw podręczników?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe