Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy w przypadku ucznia Technikum Budowlanego, który ubiega się o nauczanie indywidualne wymagane jest zaświadczenie określające możliwość dalszej realizacji praktycznej nauki zawodu wydane przez lekarza medycyny pracy? Czy obowiązuje p.5 &6 rozporządzenia w sprawie orzeczeń?
Tak, z zapisów rozporządzenia wynikają wymienione w pytaniu obowiązki. W publicznych poradniach psychologiczno-pedagogicznych, w tym publicznych poradniach specjalistycznych, działają zespoły orzekające, które wydają m. in. orzeczenia o potrzebie indywidualnego nauczania dla dzieci i młodzieży, których stan zdrowia uniemożliwia lub znacznie utrudnia uczęszczanie do szkoły. Kandydaci ubiegający się o przyjęcie do klasy pierwszej lub na semestr pierwszy szkoły ponadgimnazjalnej prowadzącej kształcenie zawodowe powinni posiadać zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do kształcenia w określonym zawodzie, wydane na podstawie odrębnych przepisów. Jeśli sytuacja zdrowotna ucznia uległa zmianie i wymaga nauczania indywidualnego podczas kontynuowania nauki w technikum, uczeń powinien posiadać także aktualne zaświadczenie o braku przeciwwskazań do kształcenia w danym zawodzie. Podstawa prawna: 1) ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 18 września 2008 r. w sprawie orzeczeń i opinii wydawanych przez zespoły orzekające działające w publicznych poradniach psychologiczno-pedagogicznych. 2) Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 20 lutego 2004 r. w sprawie warunków i trybu przyjmowania uczniów do szkół publicznych oraz przechodzenia z jednych typów szkół do innych.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy psycholog, który dodatkowo ukończył Studium Socjoterapii ma kwalifikacje do prowadzenia zajęć socjoterapii w gimnazjum ( w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Mam pytanie dotyczące daty podjęcia uchwały w sprawie ustalenia przez Radę Pedagogiczną sposobów wykorzystania wyników nadzoru pedagogicznego. 1) Do kiedy uchwała powinna być podjęta? Czy mogła być podjęta na radzie wrześniowej (do 15 września), czy musiała być podjęta na radzie sierpniowej?
2.Jak rozumieć ustalenie sposobów wykorzystania wyników nadzoru pedagogicznego, w tym sprawowanego nad szkołą przez organ sprawujący nadzór pedagogiczny? Czy rada powinna ustalić te sposoby dla wyników nadzoru sprawowanego przez dyrektora szkoły, czy również kuratora oświaty? (Raport kuratora dotyczący wyników nadzoru liczy kilkadziesiąt stron).
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel podaje informacje na temat realizacji podstawy programowej przy semestralnych sprawozdaniach.
Czy nadal obowiązuje dodatkowe pisemne prowadzenie arkuszy monitoringu treści podstawy programowej dla przedmiotu? /podstawa prawną/
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W szkole podstawowej specjalnej dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym oraz sprzężeniami mam troje uczniów w klasie II oraz jednego ucznia w klasie IV. Czy mogę utworzyć z tych dwóch oddziałów oddział łączony II–IV? Ta czwórka uczniów ma niepełnosprawność sprzężoną, w tym niepełnosprawność intelektualną w stopniu umiarkowanym.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Przeczytałam art.w sprawie zmian w organizacji szkoły podstawowej. Czy od września 2016r. przestaną funkcjonować szkoły podstawowe o niższym stopniu organizacyjnym? Czy przepis ten jest równoznaczny dla wszystkich obowiązujących do tej pory tego typu szkół? Czy będzie jednak możliwe pozostawienie klas I-III jeśli organ prowadzący ma w przyszłości powołać zepół szkolno-przedszkolny. W szkole funkcjonują klasy I-IIIi 3 oddziały przedszkolne dla dzieci w wieku 3-5 lat.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe