Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy w wymaganiach edukacyjnych w klasach I-III należy dokonać podziału na wymagania podstawowe i ponadpodstawowe, czy też należy uwzględnić podział: wymagania konieczne, podstawowe, rozszerzające, dopełniające i wykraczające. Czy są przepisy prawne regulujące tę kwestię? Czy powyższy podział należy zamieszczać w rozkładach materiałów?
Przepisy prawa oświatowego nie regulują takich szczegółów. Rozkłady materiałów nie są dokumentami wymaganymi prawem oświatowym. Przyjęło się jednak, że w szkołach funkcjonują rozkłady, które po odpowiedniej modyfikacji mogą uwzględniać wymagania edukacyjne. Nie ma zatem znaczenia, jak jest skonstruowany dokument, ważne jest natomiast, by zawierał treści, o których mowa w rozporządzeniu o statutach lub o ocenianiu (wymagania).
Podstawa prawna: 1) Ustawa o systemie oświaty z 7.09.1991 r. (ze zm.), w szczególności art. 44 b. 2) Rozporządzenie z dnia 10 czerwca 2015 r. w sprawie szczegółowych warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów oraz słuchaczy w szkołach publicznych. 3) Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 maja 2001 r. w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Uczennica uczęszcza obecnie do klasy V szkoły podstawowej, uczy się przeciętnie. Została przez rodziców zapisana wcześniej do szkoły,jej rocznik chodzi do klasy IV. Ostatnio rodzice zwrócili się do mnie z zapytaniem, czy istnieje możliwość odroczenia jej na obecnym etapie, by powtórzyła klasę V, gdyż uświadomili sobie, że o rok wcześniej niż jej rówieśnicy będzie musiała podjąć decyzję o dalszym etapie kształcenia. Odpowiedziałam, że nie ma takiej możliwości. Czy słusznie? Nadmieniam, iż u dziewczynki nie stwierdzono żadnych dysfunkcji, nie była badana przez poradnię.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- W szkole podstawowej są dwa Oddziały Przedszkolne, czy należy planować oddzielną ewaluację, czy można ją zaplanować łącznie z podstawówką? Dziękuje.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Kuratorium Oświaty nie wyraziło zgody na zatrudnienie nauczyciela, który nie posiada kwalifikacji do zajmowania stanowiska psychologa w szkole. Wcześniej w takiej samej sytuacji wydawało pozytywne decyzje. Proszę o radę co w tej sytuacji ma robić dyrektor? Proszę o podstawy prawne i ewentualne procedury.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy dziecko z orzeczenie o niepełnosprawności umiarkowanej, może uczęszczać do szkoły ogólnodostępnej powyżej 8-go roku życia? Do którego roku życia może uczęszczać do klasy "0"?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń klasy III szkoły podstawowej ma 8 godzin nauczania indywidualnego, czy w tych godzinach powinien być j. angielski?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe