Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy wicedyrekor może wystąpić z wnioskiem o nagrodę Prezydenta dla dyrektora szkoły?
Art. 49 ust. 2 ustawy z 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela (ze zm.).
Art. 49. 1. Tworzy się specjalny fundusz na nagrody dla nauczycieli za ich osiągnięcia dydaktyczno-wychowawcze:
1) w budżetach organów prowadzących szkoły w wysokości co najmniej 1% planowanych rocznych wynagrodzeń osobowych, z przeznaczeniem na wypłaty nagród organów prowadzących szkoły i dyrektorów szkół;
2) w budżetach wojewodów łącznie w wysokości stanowiącej równowartość 2 744 średnich wynagrodzeń nauczyciela stażysty, z przeznaczeniem na wypłaty nagród kuratorów oświaty oraz nagród organów sprawujących nadzór pedagogiczny dla nauczycieli, o których mowa w art. 1 ust. 1 pkt 1;
3) w budżecie ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania w wysokości stanowiącej równowartość 2 015 średnich wynagrodzeń nauczyciela stażysty, z przeznaczeniem na wypłaty nagród tego ministra.
2. Organy prowadzące szkoły ustalają kryteria i tryb przyznawania nagród dla nauczycieli za ich osiągnięcia w zakresie pracy dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej, w tym realizacji zadań związanych z zapewnieniem bezpieczeństwa uczniom w czasie zajęć organizowanych przez szkołę, oraz realizacji innych zadań statutowych szkoły, ze środków, o których mowa w ust. 1 pkt 1, uwzględniając w szczególności sposób podziału środków na nagrody organów prowadzących szkoły i dyrektorów szkół, tryb zgłaszania kandydatów do nagród oraz zasadę, że nagroda może być przyznana nauczycielowi po przepracowaniu w szkole co najmniej roku.
Oznacza to, że organ prowadzący określa tryb i warunki przyznawania nagród dla szkół przez nich prowadzonych.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy w przypadku Zespołu Szkół opracowuje się statuty: Zespołu i dodatkowo statut dla każdej ze szkół wchodzącej w skład Zespołu osobno? np. mamy Zespół Szkół Zawodowych, w tym technikum, ZSZ, internat. Opracowuję statut dla Zespołu i jako załączniki statuty dla: 1. Technikum, 2. ZSZ, 3. internatu? W przypadku Zespołu, Technikum i ZSZ różnica będzie chyba tylko w nazwie?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o przykładowy Wewnątrzszkolny program doradztwa zawodowego
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Placówka, którą zarządzam to zespół szkół, w skład którego wchodzą szkoła podstawowa i gimnazjum. Moje pytanie dotyczy statutu szkoły. Czy w placówce, którą kieruję może być jeden statut, w którym zawarte są wszelkie uregulowania dotyczące funkcjonowania szkoły podstawowej i gimnazjum? Czy jednak placówka powinna mieć trzy statuty - oddzielnie dla szkoły podstawowej, dla gimnazjum i dla zespołu?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o pomoc w związku z dokumentacją i organizacją kształcenia ucznia z niepełnosprawnością w stopniu umiarkowanym, który uczęszcza do klasy integracyjnej w szkole ogólnodostępnej. Jak powinna wyglądać dokumentacja dla takiego ucznia? (oprócz IPET i WOPFU) co powinno znaleźć się w IPET?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Jesteśmy niepubliczną placówką typu OREW, uczniowie realizują u nas obowiązek szkolny na mocy decyzji szkół macierzystych i porozumień zawieranych pomiędzy OREW, a szkołą macierzystą. Na jakiej podstawie szkoła macierzysta ma wydać uczniowi świadectwo, czy w ogóle musi to zrobić, czy uczeń który realizuje obowiązek u nas ma być wpisany w dziennik szkoły macierzystej, dlaczego nauczyciele OREW nie wypisują świadectw tyko szkoły macierzyste, które nie widzą ucznia na oczy tylko bazuj,ą na naszych ocenach opis. Proszę podać mi regulacje prawne do w/w problemów.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe