Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy za brak pracy domowej uczeń może otrzymać ocenę niedostateczną? Czy raczej, jeśli tych prac nie odrabia, to wpływa to na ocenę z zachowania za stosunek do obowiązków szkolnych i wpisujemy wówczas uwagę? Proszę również o pomoc w rozwianiu wątpliwości, czy wpisujemy jedynkę za brak stroju gimnastycznego, materiałów na plastykę itd., czy zaliczymy to raczej do kryteriów oceny z zachowania? Proszę o pomoc w rozstrzygnięciu dylematu.
Ocenianie bieżące i ustalanie śródrocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania odbywa się według skali i w formach przyjętych w danej szkole w statucie. Szczegółowe warunki i sposób oceniania wewnątrzszkolnego określa statut szkoły, z uwzględnieniem przepisów rozporządzenia w sprawie oceniania. Wychowawca klasy na początku każdego roku szkolnego informuje uczniów oraz ich rodziców (prawnych opiekunów) o: 1) warunkach i sposobie oraz kryteriach oceniania zachowania; 2) warunkach i trybie uzyskania wyższej niż przewidywana rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania; 3) skutkach ustalenia uczniowi nagannej rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania. Szczegółowe warunki i sposób oceniania wewnątrzszkolnego określa statut szkoły, z uwzględnieniem przepisów rozporządzenia. Oznacza to, że szkoła ocenia ucznia na podstawie kryteriów ustalonych w statucie, natomiast nauczyciel ustala pisemne wymagania na poszczególne oceny szkolne. Szkoła ma obowiązek zapoznać z nimi ucznia i rodzica na początku roku szkolnego.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Witam serdecznie. Statut naszej szkoły ma wiele wprowadzonych poprawek zgodnie z licznymi zmianami w prawie. staje sie on coraz bardziej nieczytelny, bo jest tekstem ujednoliconym jak zrobić by był tekstem jednolitym.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy nowy Statut Szkoły Podstawowej powinien zawierać cały system oceniania m.in. sposób i zakres oceniania, kryteria ocen, kryteria ocen z zachowania, klasyfikacja śródroczna i roczna, zasady przeprowadzania egzaminów klasyfikacyjnych, poprawkowych? (do tej pory tak było w naszej szkole). Czy obecnie pisząc statut powinniśmy umieścić w nim tylko zarys, a dodatkowo stworzyć Szkolny Regulamin Oceniania? Czy szkoła ma w tym zakresie dowolność?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Które rozporządzenie reguluje kwestie jakie powinny być procedury i regulaminy w szkole?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy może w statucie niepublicznego przedszkola nie być organu Rady Pedagogicznej? Jeżeli organami jest tylko organ prowadzący i dyrektor, to czy trzeba mimo wszystko pisać protokoły z zebrań rady?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o pomoc w przygotowaniu procedury dopuszczenia programów nauczania, podręczników, materiałów ćwiczeniowych oraz materiałów edukacyjnych w szkole podstawowej.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe