Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy związki zawodowe muszą opiniować przydział nagród dyrektora i typy do nagrody wójta /burmistrza z okazji Dnia Edukacji Narodowej? Czy mogą widzieć kwoty przyznanych nagród?
Związki zawodowe nie mają ustawowego upoważnienia do wyrażania opinii w sprawie przyznawania poszczególnym nauczycielom nagród. W żadnym przypadku nie można ujawniać szczegółów dotyczących nagród. Zakres działań związków zawodowych: 1) zajmowanie stanowiska w indywidualnych sprawach pracowniczych w zakresie unormowanym w przepisach prawa pracy; 2) zajmowanie stanowiska wobec pracodawcy i organu samorządu załogi w sprawach dotyczących zbiorowych interesów i praw pracowników; 3) sprawowanie kontroli nad przestrzeganiem w zakładzie pracy przepisów prawa pracy, a w szczególności przepisów oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy; 4) kierowanie działalnością społecznej inspekcji pracy i współdziałanie z państwową inspekcją pracy; 5) zajmowanie się warunkami życia emerytów i rencistów.
Podstawa prawna: Ustawa z 23 maja 1991 r. o związkach zawodowych (ze zm.), w szczególności art. 26.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Uczeń klasy 6 szkoły podstawowej posiada orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane z uwagi na niepełnosprawność sprzężoną (intelektualną w stopniu umiarkowanym z autyzmem). Nie ma orzeczenia o nauczaniu indywidualnym. Zgodnie ze wskazaniem zespołu nauczycieli i specjalistów w Indywidualnym Programie Edukacyjno-Terapeutycznym, uczeń ma na terenie szkoły 10 godz. tygodniowo zajęć prowadzonych indywidualnie, podczas których realizuje podstawę programową dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym: funkcjonowanie osobiste i społeczne – 4 godz., zajęcia rozwijające komunikowanie się – 4 godz., zajęcia rozwijające kreatywność – 2 godz.
Jak zorganizować udział ucznia w pozostałych zajęciach edukacyjnych z klasą? Na jakie przedmioty uczeń powinien chodzić z klasą? Przedmioty i podstawa programowa, które realizuje klasa zupełnie odbiegają od zajęć i podstawy programowej dla ucznia z niepełnosprawnością umiarkowaną. Klasa ma 28 godz. zajęć tygodniowo. Czy uczeń musi uczestniczyć we wszystkich tych zajęciach? Z dotychczasowej obserwacji ucznia wynika, że jest on w stanie 3 godziny skupić się na zajęciach. Jak organizacyjnie przeprowadzić lekcję, kiedy nauczyciel w czasie 45 minut realizuje temat klasą i ma na lekcji ucznia, który zachowuje się głośno? Rodzice nie chcą przenieść dziecka do placówki specjalnej.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń klasy I i II w roku szkolnym 2015/2016 na prośbę Rodziców w roku szkolnym 2016/2017 kontynuują naukę w klasie I i II. Moje pytanie dotyczy arkusza ocen i zapisu w księdze ucznia i ewidencji tych uczniów. Czy zakładam nowy arkusz ocen?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Planując nadchodzący rok szkolny w oparciu o nowe rozporządzenie o ramowych planach nauczania umieściłem zajęcia rewalidacyjne dla ucznia niepełnosprawnego w wymiarze 2 godz./tyg. OP dokonał skreśleń i zalecił 1 godzinę, uzasadniając, że 2 godziny przeznaczone są na rewalidację indywidualną, z czym nie mogę się zgodzić, ponieważ w zał. nr 1 p.3 pp. 3 lit. b. nie jest nic napisane o rewalidacji indywidualnej. Jakie mam poczynić ewentualnie kroki, jeśli nastąpiło złamanie prawa?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Ucznia, który posiada głęboka dysleksję można zwolnić z nauki drugiego języka obcego. Uczeń uczy się w VII klasie, ma j. angielski w wymiarze 3 godz./tyg. i rozpoczął naukę j. rosyjskiego w wym. 2 godz./tyg., z którym radzi sobie lepiej. Czy można w takim wypadku zwolnić z j. angielskiego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jaka jest procedura i tryb oceny pracy dyrektora szkoły?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe