Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Do końca listopada szkoła gimnazja) ma dokonać zmian w Statucie dotyczących warunków realizacji projektów edukacyjnych, ale dla mnie zapis w rozporządzeniu jest zbyt ogólny - co należy rozumieć pod sformułowaniem "warunki"?
Warunki, czyli wymogi, jakie uczeń musi spełnić, by zaliczono mu realizację projektu.
Warunki określa szkoła, która nie ma dotąd doświadczenia w ustalaniu tego typu dokumentów. Niemniej jednak proponuję powołać zespół złożony z nauczycieli zatrudnionych w szkole, którzy powinni sformułować podstawowe zasady korzystając z doświadczeń np. w ustalaniu innych warunków - to samo ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2007 r. (ze zm.) w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych:
„§ 4. 1. Nauczyciele na początku każdego roku szkolnego informują uczniów oraz ich rodziców (prawnych opiekunów) o: (…)
3) warunkach i trybie uzyskania wyższej niż przewidywana rocznej (semestralnej) oceny
klasyfikacyjnej z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych”.
Wśród zapisów powinny się znaleźć: terminy, etapy realizacji projektu, kryteria zaliczenia, konsultacje z nauczycielami, zasady współpracy i przydział konkretnych zadań (oraz ich zaliczanie) dla uczniów pracujących w zespołach itp.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy do zajęć dodatkowych, które wynikają z realizowanych przez szkołę zadań statutowych, można zaliczyć zajęcia korekcyjno - kompensacyjne?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy zespół szkół specjalnych zorganizowany w szpitalu, w skład którego wchodzi wchodzą jednostki feryjne (szkoła podstawowa, gimnazjum, liceum) i nieferyjne (przedszkole, zespół pozalekcyjnych zajęć wychowawczych) jest placówką feryjną czy nieferyjną?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o pomoc w sprawie odroczenia od obowiązku szkolnego ucznia z obwodu mojej szkoły. Sprawdzając dokumentację, przesłaną przez dyrektorów szkół do których uczęszczają uczniowie z obwodu mojej szkoły, zauważyłam, że dziecko z rocznika 2010 wpisane jest do oddziału przedszkolnego w szkole nieobwodowej. Dziecko powinno być uczniem klasy pierwszej. Od dyrektora szkoły usłyszałam, że odroczył dziecko od obowiązku szkolnego, postąpił niezgodnie z przepisami Prawa Oświatowego. Jakie procedury powinnam podjąć w tym przypadku?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy ustalenie zakończenia stażu, w przypadku, gdy nauczyciel jest np. na urlopie dla poratowania zdrowia, jest obowiązkiem dyrektora czy odbywa się na wniosek zainteresowanego nauczyciela?
- Przy wystawianiu ocen końcoworocznych w dzienniku lekcyjnym nauczyciel popełnił błąd (omyłka polegała na tym, że uczeń miał mieć ocenę 4, a wpisane zostało 3). Zaznaczę,że jeszcze nie było posiedzenia klasyfikacyjnego. Czy można i jak należy dokonać zmiany?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe