Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Do końca listopada szkoła gimnazja) ma dokonać zmian w Statucie dotyczących warunków realizacji projektów edukacyjnych, ale dla mnie zapis w rozporządzeniu jest zbyt ogólny - co należy rozumieć pod sformułowaniem "warunki"?
Warunki, czyli wymogi, jakie uczeń musi spełnić, by zaliczono mu realizację projektu.
Warunki określa szkoła, która nie ma dotąd doświadczenia w ustalaniu tego typu dokumentów. Niemniej jednak proponuję powołać zespół złożony z nauczycieli zatrudnionych w szkole, którzy powinni sformułować podstawowe zasady korzystając z doświadczeń np. w ustalaniu innych warunków - to samo ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2007 r. (ze zm.) w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych:
„§ 4. 1. Nauczyciele na początku każdego roku szkolnego informują uczniów oraz ich rodziców (prawnych opiekunów) o: (…)
3) warunkach i trybie uzyskania wyższej niż przewidywana rocznej (semestralnej) oceny
klasyfikacyjnej z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych”.
Wśród zapisów powinny się znaleźć: terminy, etapy realizacji projektu, kryteria zaliczenia, konsultacje z nauczycielami, zasady współpracy i przydział konkretnych zadań (oraz ich zaliczanie) dla uczniów pracujących w zespołach itp.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy Stowarzyszenie jako organ prowadzący szkołę podstawową, przedszkole i punk przedszkolny może wnioskować do JST o utworzenie od 1 września 2015 dla tych trzech podmiotów zespołu szkolno przedszkolnego, pomimo wskazanego w ustawie terminu tworzenia zespołów dopiero z dniem 1 września 2016, i pomimo faktu, iż punkt przedszkolny w zasadzie przedszkolem nie jest?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Chciałbym do szkoły przyjąć młodzież z Litwy i Białorusi.
Co w takim przypadku jest z subwencją oświatową i jak nostryfikowane są dokumenty w poszczególnych krajach czyli żeby przyjąć ucznia do pierwszej klasy szkoły średniej w Polsce to świadectwem jakiego typu szkoły i której klasy powinien okazać się uczeń szkoły na Białorusi lub Litwie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Według starosty bursa powinna pracować w soboty, niedzielę i święta np.: 11 listopada, Wszystkich Świętych. Jako dyrektor nie mam prawa kazać wychowankom opuścić bursę w piątek. Niestety nie otrzymałem odpowiedzi na jakiej podstawie prawnej. Bardzo proszę o pomoc i konkretną odpowiedź popartą przepisami.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Bardzo proszę o wyjaśnienie kwestii związanych z podejmowaniem uchwał w sprawie opinii przez Radę pedagogiczną. Czy w sytuacji gdy w regulaminie rady tryb wyrażania opinii nie przewiduje podejmowania uchwał jest prawidłowym zapisem. Poniżej cytuję treść tej części regulaminu: 1. Rada Pedagogiczna wyraża opinię według następującego trybu: 1) każdy z członków Rady ma prawo do wyrażenia opinii własnej w trakcie posiedzenia Rady, pod warunkiem że opinia nie narusza dóbr osobistych innych osób; 2) na podstawie wypowiedzi poszczególnych nauczycieli protokolant sporządza projekt treści opinii; 3) projekt treści opinii przyjmuje Rada przez: a) aklamację - gdy zostaje zaakceptowany jednomyślnie przez całe zgromadzenie (może zostać poparty okrzykami lub oklaskami). b) głosowanie (jawne lub tajne) – zwykłą większością głosów; 2. Przyjęta przez Radę treść opinii jest odnotowana w protokole obrad Rady; 3. W sytuacjach szczególnych Rada Pedagogiczna może powołać komisję ds. opracowania treści opinii (np. w sprawie oceny pracy dyrektora szkoły) w formie odrębnego dokumentu, który jest załącznikiem do protokołu obrad Rady.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy protokoły Rady Pedagogicznej uczniów technikum i szkoły branżowej powinny stanowić oddzielne dokumenty, czy też mogą być zapisane pod tytułem zespołu szkół?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe