Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Dokonano kontroli statutu gimnazjum.. Kontrolujący zwrócił uwagę, że nie jest on do końca zgodnie skonstruowany z rozporządzeniem na temat statutów. Proszę o podanie najnowszego rozporządzenia na ten temat. Jak teraz zmienić statut? Chyba jego nowelizacja jest niemożliwa ze względu na duże rozbieżności w sposobie konstrukcji tego dokumentu. Jak teraz postąpić?
Wg mojej opinii należy zmienić całkowicie statut, w przeciwnym wypadku może stać się nieczytelny. Oznacza to, że należy zarządzeniem uchylić stary i wprowadzić nowy uwzględniając odpowiednie procedury. Art. 42 ust. 1 u.s.o. Rada pedagogiczna przygotowuje projekt statutu szkoły lub placówki albo jego zmian i przedstawia do uchwalenia radzie szkoły lub placówki. (forma uchwały rady pedagogicznej)Art. 50 ust. 2 pkt 1 u.s.o. Rada szkoły lub placówki (…) uchwala statut szkoły lub placówki. Art. 52 ust. 2 u.s.o. W szkołach lub placówkach, w których rada nie została powołana, zadania rady wykonuje rada pedagogiczna.Statut należy opracować wg rozporządzenia z zachowaniem zasad techniki prawodawczej, odpowiedniej numeracji paragrafów, punktów, liter itp.
Podstawa prawna: 1. Ustawa o systemie oświaty z dnia 7.09.1991 r. (ze zm.), w tym USTAWA z dnia 20 lutego 2015 r. o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw (Dz.U.2015, poz. 357).; 2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 maja 2001 r. w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół (ze zm.); 3. Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 20 czerwca 2002 r. w sprawie "Zasad techniki prawodawczej" (ze zm.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jak powinna wyglądać koncepcja pracy szkoły?
- Jakie zmiany należy nanieść w Statucie Szkoły Podstawowej w roku szkolnym 2016/2017?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- W związku z wątpliwościami w gospodarowaniu środkami ZFŚS proszę o udzielenie odpowiedzi:
• Czy wysokość świadczenia może być przyznawana proporcjonalnie do wymiaru zatrudnienia w sytuacji, gdy nasza szkoła nie jest szkołą macierzystą danego pracownika? (Np. maksymalna wysokość świadczenia to 1000 zł, dwóch pracowników znajduje się w tej samej grupie dochodowej (III), pierwszy pracownik zatrudniony na pełen etat otrzymuje 80% z 1000 zł, a drugi pracownik zatrudniony na 1/4 etatu otrzymuje 80% z 250 zł).
• Czy istnieje możliwość zapisu w regulaminie, że osoba, która jest u nas zatrudniona na mniej niż 1/2 etatu, a my nie jesteśmy jej szkołą macierzystą, nie może korzystać ze świadczeń ZFŚS?
• Czy można stworzyć jakby oddzielną „pulę” pieniędzy dla emerytów i rencistów, w wysokości ich rzeczywistego odpisu, i ograniczyć wypłatę ich świadczeń wyłącznie do tej wysokości?
• Czy w regulaminie ZFŚS można zapisać, że emeryci otrzymują np. 50 % świadczenia należnego pracownikom?
• Czy zmiany w regulaminie możemy w każdej chwili wprowadzić aneksem, który zostanie uzgodniony ze związkami zawodowymi?
• Czy tzw. paczki dla dzieci mogą przybrać formę kart podarunkowych/kart przedpłaconych; biletów wstępu lub ekwiwalentu pieniężnego?
• Czy istnieje możliwość przyznawania świadczeń socjalnych emerytom uznaniowo? Niezależnie od ustalonej kwoty bazowej świadczenia?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Ponawiam prośbę o wzór procedury dotyczącej monitoringu wizyjnego w przedszkolu prywatnym
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy w świetle obowiązujących przepisów prawa oświatowego za 100% uzyskanych punktów na sprawdzianie lub kartkówce (lub za pełną odpowiedź ustną z bieżących lekcji) nauczyciel ma obowiązek stawiać oceny celujące w ocenianiu bieżącym? Czy zapisy w WO mówiące o wymaganiach wykraczających poza program nauczania na ocenę celującą są niezgodne z prawem? Czy zapis, że ocenę celującą może dostać tylko uczeń biorący udział w konkursach przedmiotowych, jest także niezgodny z prawem? Czy też ustalenie wymagań na ocenę celującą należy do nauczyciela i może on oczekiwać od ucznia spełnienia wymagań wynikających z realizowanego przez niego programu, ale także wiedzy wykraczającej poza ten program? Jak to poprawnie zapisać w statucie?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe