Proszę określić typ placówki, którą Państwo zarządzacie a dokumentacja i treści dla niej będą widoczne jako pierwsze. Szkoła Przedszkole

Dokumentacja dyrektora

SZKOLENIA WIDEO

NIEZBĘDNIK PRAWNY


Nadzor-pedagogiczny.pl Porady prawne Nie. Początkowo zamawiający mógł udzielić zamówień w procedurze odpowiadającej wartości poniżej 14 tys. euro. Po otrzymaniu dotacji został zobligowany do zastosowania...

PORADA PRAWNA

19 stycznia 2015 Inne

Dyrektor zaplanował zamówienie na dostawę 10 komputerów do pracowni komputerowej. Wartość szacunkowa tego zakupu wynosiła 50 tys. zł netto, a więc nie przekraczała wyrażonej w złotych równowartości kwoty 14 tys. euro. Następnie otrzymał dotację na 3 komputery do pracowników administracji, których wartość szacunkowa wynosiła 15 tys. zł netto. W jaki sposób udzielić zamówienia zgodnie z prawem? Czy można potraktować oba zamówienia oddzielnie i uniknąć stosowania procedury zamówień publicznych?

Nie. Początkowo zamawiający mógł udzielić zamówień w procedurze odpowiadającej wartości poniżej 14 tys. euro. Po otrzymaniu dotacji został zobligowany do zastosowania procedury wynikającej z ustawy o zamówieniach publicznych, gdyż łączna wartość zamówień przekroczyła próg 14 tys. euro.Zamówienia, które nie były przewidziane w planie, a dotyczą przedmiotu zamówienia zaplanowanego, wiążą się z zagadnieniem zamówień częściowych. Występowanie takich zamówień może wynikać np. z otrzymanego dofinansowania, które musi zostać przeznaczone na określony cel, oszczędności z już przeprowadzonych zamówień, dla których zamawiający przewidział większą kwotę niż zaoferowana przez wykonawców czy z przesunięć środków finansowych w ramach budżetu.

Schemat postępowania przy zamówieniu nieplanowanym
Są dwie drogi:

  1. Zamawiający zaplanował dane zamówienie, zrealizował je, a następnie zamierza dokonać nowego nieplanowanego zamówienia o takim samym charakterze – nowe zamówienie traktuje jako odrębne od już przeprowadzonego i powinien udzielić go w sposób przewidziany dla jego wartości szacunkowej.
  2. Zamawiający zaplanował określone zamówienie, lecz zanim je zrealizował wystąpiła konieczność udzielenia zamówienia o takim samym przedmiocie zamówienia – nowe zamówienie powinien potraktować jak część zamówienia już zaplanowanego i udzielić go w sposób przewidziany dla łącznej ich wartości. Możliwe jest również połączenie takich zamówień i udzielenie ich w ramach jednego postępowania, bądź też podział zamówienia i udzielenie go w częściach.

Uzasadnieniem opisanego postępowania zamawiającego jest fakt, że w momencie przeprowadzania zamówienia planowanego zamawiający nie wiedział o przyszłej potrzebie udzielenia nowego zamówienia. Po zmianie sytuacji natomiast zamawiający dysponuje już stosowną wiedzą o tożsamym charakterze zamówień.

Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom​.

Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.


Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.

PODOBNE PROBLEMY

Zamów bezpłatny biuletyn informacyjny. Śledź na bieżąco:
  • Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
  • Porady i opinie ekspertów.
  • Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
  • Bieżące informacje prasowe





Copyright 2024 Forum Media Polska sp. z.o.o | Redesign: Duind.com

ZAWARTOŚĆ

KONTAKT