Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Dzień dobry. Nauczyciel realizuje tzw. pensum łączone, tj.15 h biblioteki i 9 h nauczania indywidualnego. Ile w takiej sytuacji może mieć nadgodzin? Dziękuję za odpowiedź.
Pensum łączone 15/30 i 9/18 daje w sumie 1 etat. W zależności od tego, z którego pensum nauczyciel jest opłacany (nauczycielskiego 18, czy bibliotekarza 30) może mieć przydzielonych godzin ponadwymiarowych do 9 bądź do 15.
Art. 35. 1 KN
W szczególnych wypadkach, podyktowanych wyłącznie koniecznością realizacji programu nauczania lub zapewnienia opieki w placówkach opiekuńczo-wychowawczych, nauczyciel może być obowiązany do odpłatnej pracy w godzinach ponadwymiarowych zgodnie z posiadaną specjalnością, których liczba nie może przekroczyć 1/4 tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć. Przydzielenie nauczycielowi większej liczby godzin ponadwymiarowych może nastąpić wyłącznie za jego zgodą, jednak w wymiarze nieprzekraczającym 1/2 tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć.
3. Wynagrodzenie za godziny ponadwymiarowe i za godziny doraźnych zastępstw wypłaca się według stawki osobistego zaszeregowania nauczyciela, z uwzględnieniem dodatku za warunki pracy.
Dyrektor decyduje o tym, z którego pensum opłacany będzie nauczyciel łączący pensum, o ile nie ustalił tego organ prowadzący na podstawie art. 42 ust. 7 pkt. 3 Karty Nauczyciela.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Proszę o najnowszą i najaktualniejszą podstawę prawną do funkcjonowania biblioteki szkolnej. Co ile lat w szkole powinno być skontrum?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W tym roku szkolnym planujemy odnowienie placu zabaw w przedszkolu (wymiana trawy, ogrodzenia itp.). Szacowany koszt ok. 11 tyś. złotych. Czy powyższy wydatek możemy sfinansować z dotacji z UM? Czy zakup tablicy interaktywnej również można pokryć z dotacji oświatowej? Proszę o sprecyzowanie: co jest inwestycją i nie może być sfinansowane z dotacji?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielka ma wykształcenie mgr filologia angielska- nauczyciel j. angielskiego. Chce pracować w nauczaniu początkowym,czy może ukończyć studia podyplomowe z edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej (3 semestry), czy musi to być licencjat (3 lata)?
- Mam pytanie odnośnie dodatków motywacyjnych. Czy organ prowadzący może zmienić regulamin dodatków w sytuacji gdy np.: dwa związki mają inną opinię niż dwa pozostałe?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W przedszkolu w grupie czterolatków jest jedno dziecko, które przejawia zachowania agresywne. Dziecko stwarza swoim zachowaniem sytuacje zagrażające bezpieczeństwu swojemu i innych dzieci. Zachowania chłopca destrukcyjnie wpływają na funkcjonowanie reszty dzieci w grupie. Chłopiec narusza nietykalność cielesną pozostałych dzieci oraz personelu. Dzieci w przedszkolu wyrażają strach przed chłopcem, boją wchodzić się do sali gdzie aktualnie przebywa. Rodzice pozostałych dzieci wyrażają zaniepokojenie obecną sytuacją i oczekują zapewnienia bezpieczeństwa ich dzieciom. W przedszkolu, zgodnie z procedurami, został opracowany i wdrożony plan pomocy dziecku obejmujący pomoc specjalistyczną psychologa, pedagoga specjalnego i logopedy. Podczas pobytu w grupie chłopiec objęty jest również dodatkową pomocą i opieką pomocy przedszkolnej. Pomimo to, w naszej ocenie, również z uwagi na sytuację rodzinną dziecka, nie uzyskano znaczącej poprawy w jego funkcjonowaniu. W przedszkolu opracowana jest Procedura postępowania z dzieckiem przejawiającym zachowania agresywne. Wszystkie kroki z procedury zostały wypełnione, włącznie z wysłaniem wniosku do Sądu Rodzinnego o wgląd w sytuację rodzinną. Ponadto cały czas przedszkole współpracuje z Gminnym Ośrodkiem Pomocy Społecznej. W procedurze jest zapis mówiący, że „w przypadku nieskuteczności podejmowanych przez przedszkole działań i niemożliwości przezwyciężenia w dłuższym okresie trudności wychowawczych, w szczególności jeśli zachowanie dziecka trudnego powoduje stałe zagrożenie dla innych dzieci, brak jest współpracy z rodzicami dyrektor w ostateczności zawiesza (na czas istotnej poprawy w zachowaniu dziecka) dziecko w przedszkolu”. Czy w związku z powyższym przedszkole może zawiesić uczęszczanie dziecka do przedszkola? Na jaką podstawę prawną się powołać? Jakie kroki może podjąć placówka, by matka zgodziła się przenieść dziecko do placówki specjalistycznej, w której jest mniej dzieci w grupie, ponieważ dziecko nie potrafi funkcjonować w dużej grupie rówieśniczej? Mama chłopca przekazała informację z poradni psychologiczno-pedagogicznej o podejrzeniu możliwości wystąpienia autyzmu. Dziecko jest w trakcie diagnozy, jednak sytuacja na grupie jest na trudna, że wymaga szybkiej interwencji.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe