Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Ile godzin języka angielskiego powinno być od września w ,, zerówce''?
Podstawa programowa wychowania przedszkolnego (załącznik nr 1 do rozporządzenia MEN z dnia 27 sierpnia 2012 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół, Dz. U. z 2012 r., poz. 977 z późn. zm.) nie określa czasu, który należy przeznaczyć na naukę języka angielskiego w przedszkolu lub oddziale przedszkolnym w szkole w jakiejkolwiek grupie wiekowej. Każda placówka musi samodzielnie zdecydować, jaki wymiar czasu jest niezbędny do opanowania przez dzieci podstawy programowej z zachowaniem zasady, że co najmniej piątą część czasu spędzanego na wszystkich zajęciach należy poświęcić na zabawę, a najwyżej piątą część czasu na wszystkie zajęcia dydaktyczne, włączając język obcy. Nie ma przeszkód do nauki języka angielskiego w formie zabawy – m.in. poprzez kierowanie do dzieci bardzo prostych poleceń po angielsku w toku różnych zajęć, gier i zabaw, wspólną lekturę książeczek, naukę rymowanek, prostych wierszyków, piosenek, czy korzystanie materiałów audiowizualnych w języku angielskim.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Dotyczy realizacji nowej pp w klasie I. W jaki sposób nauczyciel powinien rozpisywać realizację wyodrębnionych edukacji w kl.1 w przypadku ucznia nauczanego indywidualnie (bez możliwości uczestniczenia w zajęciach na terenie szkoły). Uczeń realizuje treści nowej pp w wymiarze jedynie 6 godz. tygodniowo. Jak więc rozliczyć pp zgodnie z siatką godzin w przypadku j. angielskiego, ed. muzycznej, informatycznej, wf itd (Rozporządzenie określa minimalna liczbę godzin koniecznych do realizacji w 3 letnim okresie nauki) Dziecko z pewnością objęte zostanie naucz. indywid. przez kolejne lata edukacji. Pozdrawiam
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Co należy wpisać w dzienniku lekcyjnym, w rubryce temat, w przypadku nieobecnosci całej klasy na zajęciach? Oczywiście nauczyciel jest obecny.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Od września 2018 r. jestem dyrektorem szkoły podstawowej. 31.08.2019 r. skończyłam awans na nauczyciela dyplomowanego. Złożyłam dokumenty do kuratorium z oceną pracy wyróżniającą z dnia 07.06.2018 r., moje dokumenty zostały zwrócone, ponieważ nie posiadałam oceny pracy za ostatni rok jako dyrektor, twierdząc że ta ocena z 06.2018 r. dotyczy tylko mojej pracy jako nauczyciela, a nie dyrektora. O ocenę złożyłam wniosek 6.03.2020 r., ocenę wstrzymano 6.04.2020 r. którą ponownie wznowiono 8.07.2020 r. do 25.08.2020 r. W dniu 17.07.2020 r . przeprowadzono doraźną kontrolę w związku z oceną pracy dyrektora. Czy faktycznie zasadnym było odrzucenie mojej teczki do awansu na nauczyciela dyplomowanego bez oceny pracy dyrektora? Czy można przeprowadzić kontrolę doraźną przed oceną pracy dyrektora jeżeli nie wpłynęła skarga?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy w związku z zawieszeniem nauki w szkołach w formie stacjonarnej należy dodatkowo dokumentować proces przebiegu nauczania, realizacji podstawy programowej, np. sprawozdania nauczycieli za okres nauki zdalnej itp.?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Ile godzin z muzyki będzie w klasach: 1,2,3,4,5,6,szkoły podstawowej specjalnej dla niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu umiarkowanym i znacznym ze sprzężeniami, a ile w klasie 3 gimnazjum specjalnego (dla w/w uczniów)?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe