Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Ile godzin może być religii w zerówce dla oddziału dzieci 3,4, i 5 letnich. Jeśli dwa razy po 30 min. - to za ile godzin płacimy nauczycielowi ( zważywszy , ze godziny pracy w zerówce są 60 minutowe)?
Godzina każdych zajęć w przedszkolu trwa 60 minut, w tym dydaktyczna. Część zajęć dodatkowych z religii powinna być dostosowana do możliwości rozwojowych dzieci i trwać dla dzieci w wieku 3-4 lat ok. 15 minut, a dla dzieci 5-letnich ok. 30 minut (§ 6 ust. 2 i 3 ramowego statutu publicznego przedszkola, stanowiącego załącznik nr 1 do rozporządzenia ministra edukacji narodowej z dnia 21 maja 2001 r. w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół, Dz. U. z 2001 r. Nr 61, poz. 624, z późn. zm.). Jeśli zajęcia są realizowane w łączonej grupie dzieci od 3 do 5 lat, po zakończeniu dla młodszych dzieci części dydaktycznej, mogą np. zająć się zabawą, zaś dalsze 15 minut może być kontynuowana część dydaktyczna dla 5-latków. Prowadzenie zajęć religii dwa razy w tygodniu z jedną grupą przedszkolaków (odpowiednio po 15 lub 30 minut czasu przeznaczonego na dydaktykę) oznacza prowadzenie dwóch godzin w ramach pensum – 2/25 i wymaga wynagradzania za takąż część etatu (art. 42 ust. 3 lp. 1, art. 30 ust. 2 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela, Dz. U. z 2014 r., poz. 191 z późn. zm.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Chcemy przyjąć do szkoły ucznia korzystającego aktualnie z edukacji domowej. Czy może on do szkoły niepublicznej o uprawnieniach szkoły publicznej uczęszczać jako słuchacz lub jako uczeń realizujący zajęcia dodatkowe? Jakie są prawne rozwiązania w przypadku przyjęcia ucznia w trakcie roku szkolnego z edukacji domowej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielka wychowania przedszkolnego rozpoczęła staż na nauczyciela mianowanego od 01.09.2014 r. do 31.05.2017 r. W trakcie trwania stażu rozpoczęła zwolnienie lekarskie, które trwało 100 dni, a następnie na urlop macierzyński i rodzicielski (364 dni). do pracy powróciła 1 lutego 2018 r. Czy w tej sytuacji staż należy wydłużyć o 464 dni (łączny czas trwania zwolnienia lekarskiego i urlopów związanych macierzyństwem), czyli do 10 maja 2019 roku?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel zatrudniony na pełen etat w innej szkole. U nas pracuje od 1 września 2022 r. na 16/18. W miesiącu maju 2023 r. mija 35 lat pracy. Czy my, jako druga szkoła, również wypłacamy nagrodę jubileuszową i w jakim procencie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W czasie trwania roku szkolnego do klasy I szkoły podstawowej przyjęci zostali uczniowie w związku ze zmianą miejsca zamieszkania. W jaki sposób szkoła powinna pozyskać środki na zakup ćwiczeń do poszczególnych edukacji (podręczniki rządowe są dodatkowe na każdy oddział).?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uzupełnienie pytania. Uczeń z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego ze względu na niepełnosprawność sprzężoną spełniający obowiązek szkolny w ośrodku rehabilitacyjno- wychowawczym na podstawie porozumienia z dyrektorem. (niepełnosprawność intelektualna w stopniu umiarkowanym i niepełnosprawność ruchowa)na jakiej podstawie prawnej pozostawić ucznia w klasie IV? W klasie III wydłużono etap edukacyjny na postawie rozporządzenia o ramowych planach nauczania. Jak wygląda sytuacja w klasie IV?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe