Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Ile wynosi kwota subwencji oświatowej otrzymywanej przez gminę na jednego ucznia w szkole podstawowej znajdującej się na wsi w 2016 r?
Subwencja oświatowa dla gmin na rok 2016r. wyliczana jest na zasadach określonych w załączniku do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 22 grudnia 2015r. w sprawie sposobu podziału części oświatowej subwencji ogólnej dla jednostek samorządu terytorialnego w 2016r.
Wysokość części subwencji dla jednostek samorządu terytorialnego uzależniona jest od liczby uczniów przeliczeniowych otrzymanej przez zastosowanie zróżnicowanych wag dla wybranych kategorii uczniów, typów i rodzajów szkół oraz wskaźnika korygującego, uwzględniającego stopnie awansu zawodowego nauczycieli. Finansowy standard podziału wylicza się przez podzielenie ogólnej kwoty subwencji (po odliczeniu od niej rezerwy, która w 2016 r. wynosi 0,4 proc. kwoty subwencji) przez ogólną liczbę uczniów przeliczeniowych.
W 2016 r., według wyliczeń Ministerstwa Edukacji Narodowej, finansowy standard wynosi 5357,3333 zł. W algorytmie podziału części oświatowej subwencji ogólnej w 2016r. uwzględniono m.in. wyższą wagę dla uczniów klas I-III szkół podstawowych w związku z ustawowym wprowadzeniem limitów uczniów w tych oddziałach.
Nie jest możliwe podanie dokładnej kwoty subwencji oświatowej otrzymywanej przez jednostkę samorządu terytorialnego w 2016r. na jednego ucznia w szkole podstawowej znajdującej się na terenie wiejskim. Subwencja na ucznia zależy od wagi (1 z 46) oraz od współczynnika Di (tzw. współczynnik korygujący) ustalonego dla każdej gminy odrębnie, z uwagi na odmienną strukturę awansu zawodowego nauczycieli. W związku z tym nie jestem w stanie powiedzieć, jaka jest wysokość subwencji dla szkoły podstawowej na terenie wiejskim. Z pewnością dla uczniów szkół podstawowych na terenach wiejskich lub w miasteczkach do 5000 mieszkańców stosuje się wagę P1= 0,40. Aby obliczyć wysokość subwencji na ucznia, poza kwotą finansowego standardu, trzeba jeszcze znać wartość współczynnika Di przyjętego dla konkretnej gminy.
Dokładną informację o wysokości kwoty subwencji oświatowej na ucznia w konkretnej gminie można uzyskać, zwracając się wprost z zapytaniem do gminy. Gmina ma bowiem obowiązek podawać dane kalkulacyjne przyjęte do obliczenia części oświatowej subwencji ogólnej na dany rok. Otrzymuje też z MEN pełną informację o przyznanej jej w danym roku kwocie subwencji oświatowej na ucznia.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Proszę o informację jak powinno wyglądać pismo INFORMUJĄCE NAUCZYCIELA o zmniejszającej się ilość godzin z danego przedmiotu (art. 20 KN) w związku ze zmniejszoną ilością klas i zmniejszeniem jego godzin?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Matka ucznia klasy II SP zwróciła się z prośbą o przeprowadzenie wcześniejszej klasyfikacji ucznia i wydanie świadectwa na dzień 1 czerwca 2010r.w związku z wyjazdem dziecka za granicę ( Niemcy) na pobyt stały. Proszę o podanie procedury przeprowadzenia klasyfikacji i podstawy prawnej związanej z powyższym problemem.
- Jaki wymiar zajęć z języka angielskiego powinien być realizowany w przedszkolu w grupie 3-latków, 4-latków, 5-latków i 6-latków?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- "Zadałem ostatnio następujące pytanie: Rodzice bliźniaczek uczęszczających obecnie do klasy i szkoły podstawowej złożyli wniosek o cofnięcie jednej z dziewczynek do oddziału przedszkolnego. Prośbę motywują dobrem dziecka i opinią nauczycielki. Jakie są procedury i akty prawne, które umożliwiają podjęcie takiej decyzji? Dziewczynka urodziła się 03.09.2009r. Nie posiada badań specjalistycznych".
Kompetencji do przenosin dziecka rodzice nie mają, to wiem. Wydaje mi się, że ja jako dyrektor, na podstawie aktów prawnych ( nie bardzo wiem jakich) po przebadaniu mogę do dnia 31 grudnia cofnąć decyzję o promocji do klasy I. I tutaj prosiłbym o pomoc. Jakie są procedury i terminy takiego przenoszenia dziecka z klasy I do oddziału przedszkolnego. Dziękuję i czekam na info.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- dzień dobry.
jaki numer arkusza mam załozyć uczniowi który doszedł do nas w tym roku (2024) do 7 klasy, z innej szkoły przeszedł.
klasę pierwszą zaczął w roku 2017/2018 na arkuszuMEN-I/37b/2
jak prawidłowo zakładać arkusze dla osób które przechodzą z innych szkół?
dziękuję
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe