Proszę określić typ placówki, którą Państwo zarządzacie a dokumentacja i treści dla niej będą widoczne jako pierwsze. Szkoła Przedszkole

Dokumentacja dyrektora

SZKOLENIA WIDEO

NIEZBĘDNIK PRAWNY


Nadzor-pedagogiczny.pl Porady prawne Ministerstwo edukacji zrzuciło na dyrektorów odpowiedzialność za określenie w regulaminie szczegółowych zasad wypożyczania „Naszego elementarza” i materiałów...

PORADA PRAWNA

19 stycznia 2015 Inne

Jak jest kara za zniszczenie przez ucznia „Naszego elementarza”?

Ministerstwo edukacji zrzuciło na dyrektorów odpowiedzialność za określenie w regulaminie szczegółowych zasad wypożyczania „Naszego elementarza” i materiałów edukacyjnych oraz przekazywania materiałów ćwiczeniowych z bibliotek szkolnych. Szkoły są zobowiązane poinformować o tych warunkach rodziców. Kontrowersyjną kwestią okazały się ewentualne kary, jakie szkoły mogą wprowadzić np. za zniszczenie egzemplarza rządowego podręcznika. Na stronie MEN-u podano maksymalną wysokość takiej kary, pojawiły się również zalecenia dotyczące sposobu ewidencjonowania „Naszego elementarza”.

Rodzic zapłaci za zniszczony elementarz maksymalnie 4,34 zł

Resort edukacji rozwiewa kolejną już wątpliwość dyrektorów związaną z zasadami wypożyczania rządowego podręcznika. Chodzi o sytuację, w której dojdzie do uszkodzenia, zniszczenia lub niezwrócenia „Naszego elementarza”. Przepisy (art. 22ak ust. 3 pkt 2 nowelizacji z 30 maja 2014 r. ustawy o systemie oświaty) mówią tylko o możliwości zażądania od rodziców zwrotu kosztów podręcznika. Jakiej kwoty może domagać się szkoła? 

MEN szacuje, że wartość każdej części „Naszego elementarza” wynosi 4,34 zł. Szkoła może żądać od rodziców ucznia zwrotu takiej właśnie kwoty – nakazywanie wyższej zapłaty albo zwrotu nowego egzemplarza jest zabronione.

Jak prowadzić ewidencję „Naszego elementarza”?

Dyrektor szkoły powinien wprowadzić na stan biblioteki szkolnej dostarczone do szkoły egzemplarze „Naszego elementarza” zgodnie z liczbą dostarczonych sztuk.

Ewidencji rządowego podręcznika oraz podręczników i materiałów edukacyjnych zakupionych z środków dotacji celowej należy dokonywać zgodnie z zasadami określonymi przez dyrektorów szkół w zasadach (polityce) rachunkowości oraz w sposób umożliwiający realizację obowiązku inwentaryzacji, wynikającego z art. 26 ustawy o rachunkowości.

Szkoły nie muszą podpisywać umów z rodzicami

MEN zaznacza, że nie ma konieczności podpisywania umów użyczenia podręczników z rodzicami ucznia. Wskazane jest jednak zapoznanie rodziców z treścią opracowanego regulaminu.

 

Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom​.

Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.


Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.

PODOBNE PROBLEMY

Zamów bezpłatny biuletyn informacyjny. Śledź na bieżąco:
  • Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
  • Porady i opinie ekspertów.
  • Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
  • Bieżące informacje prasowe





Copyright 2024 Forum Media Polska sp. z.o.o | Redesign: Duind.com

ZAWARTOŚĆ

KONTAKT