Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jak obliczyć wysokość sześciomiesięcznego wynagrodzenia nauczycielowi przechodzącemu w stan nieczynny, jeśli w roku poprzedzającym wypowiedzenie(art.20) pracował w niepełnym wymiarze godzin (1/16 etatu)?
Karta Nauczyciela z 26.01.1982 r. ze zm.
Art. 20. 1. Dyrektor szkoły w razie:
1) całkowitej likwidacji szkoły rozwiązuje z nauczycielem stosunek pracy;
2) częściowej likwidacji szkoły albo w razie zmian organizacyjnych powodujących zmniejszenie liczby oddziałów w szkole lub zmian planu nauczania uniemożliwiających dalsze zatrudnianie nauczyciela w pełnym wymiarze zajęć rozwiązuje z nim stosunek pracy lub, na wniosek nauczyciela, przenosi go w stan nieczynny. Nauczyciel zatrudniony na podstawie mianowania może wyrazić zgodę na ograniczenie zatrudnienia w trybie określonym w art. 22 ust.2.
(...)
Reasumując:
Przepis stanowi,że w razie częściowej likwidacji szkoły albo w razie zmian organizacyjnych powodujących zmniejszenie liczby oddziałów w szkole lub zmian planu nauczania uniemożliwiających dalsze zatrudnianie nauczyciela w pełnym wymiarze zajęć rozwiązuje z nim stosunek pracy lub, na wniosek nauczyciela, przenosi go w stan nieczynny. Nauczyciel zatrudniony na podstawie mianowania może wyrazić zgodę na ograniczenie zatrudnienia w trybie określonym w art. 22 ust. 2.
Oznacza to, że jeśli nauczyciel jest zatrudniony na niepełny wymiar nie dotyczy go przenieisenie w stan nieczynny.
Jedynym wyjątkiem od tej zasady jest sytuacja, gdy nauczycielowi zatrudnionemu na podstawie mianowania w trybie art. 20 KN zmniejszono wymiar zatrudnienia do "nie niższego niż ½ obowiązkowego pensum" (art. 22 ust. 2 KN).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy będąc na świadczeniu kompensacyjnym (były dyrektor szkoły, nauczyciel) można prowadzić zajęcia na uczelni wyższej?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Dotyczy urlopu proporcjonalnego pracownika niepedagogicznego. Pracownica obsługi zatrudniona była na czas określony do 31.08.2014. miała prawo do 18 dni urlopu wypoczynkowego. Z uwagi na to, że od września umowa będzie przedłużona, pracownicy do końca sierpnia udzielono urlop w ilości 21 dni. Ile urlopu proporcjonalnego należy wpisać na "informacje dla pracownika", czy 9 dni , czy pozostałe niewykorzystane 5 dni?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Jeżeli pracownik odbywający służbę wojskową i nadterminową służbę wojskową w okresie 04.03.1997r - 26.05.2002r nie podjął pracy w okresie 30 dni lecz zarejestrował się w Urzędzie Pracy i otrzymywał zasiłek dla bezrobotnych, czy okres służby wojskowej powinnam zaliczyć do stażu od którego zależy dodatek za wysługę lat?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Jestem dyrektorem szkoły, napisałam wniosek do projektu Erazmus +, wniosek uzyskał akceptację i jestem jego koordynatorem. Kto podpisuje ze mną umowę zlecenie?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Czy magister pedagogiki społeczno-opiekuńczej posiadający również kwalifikacje z zakresu filologii polskiej z oligofrenopedagogiką może prowadzić zajęcia korekcyjno-kompensacyjne w ramach których należy stymulować rozwój emocjonalno-społeczny uczniów, uczyć rozpoznawania wyrażania i radzenia sobie z emocjami, współdziałania z rówieśnikami, a także usprawniać percepcję słuchową, wzrokową, usprawniać techniki czytania i pisania oraz rozwijać umiejętności grafomotoryczne?
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe