Proszę określić typ placówki, którą Państwo zarządzacie a dokumentacja i treści dla niej będą widoczne jako pierwsze. Szkoła Przedszkole

Dokumentacja dyrektora

SZKOLENIA WIDEO

NIEZBĘDNIK PRAWNY


Nadzor-pedagogiczny.pl Porady prawne Mając 3 godziny tygodniowo na zajęcia logopedyczne, chciałabym, aby jak najwięcej uczniów, którym jest to potrzebne, mogło z nich skorzystać. W związku z tym, czy mogę...

PORADA PRAWNA

07 listopada 2014 Inne

Jak powinna wyglądać organizacja zajęć logopedycznych dla dzieci w szkole?

Mając 3 godziny tygodniowo na zajęcia logopedyczne, chciałabym, aby jak najwięcej uczniów, którym jest to potrzebne, mogło z nich skorzystać. W związku z tym, czy mogę zorganizować grupy czteroosobowe, które będą miały zajęcia co dwa tygodnie? A może dla każdego z uczniów wyznaczyć 15 minutowe spotkania co tydzień, aby jak najefektywniej wykorzystać dany czas?


Rozporządzenie w sprawie pomocy psychologiczno pedagogicznej w § 12 wskazuje, że zajęcia logopedyczne organizuje się dla uczniów z zaburzeniami mowy, które powodują zaburzenia komunikacji językowej oraz utrudniają naukę. Liczba uczestników zajęć nie może przekraczać czterech.

 

Zajęcia powinny być prowadzone w grupach max. czteroosobowych


Wobec tego można zorganizować pomoc w formie tych zajęć w grupach czteroosobowych. Jednocześnie zgodnie z § 14 rozporządzenia godzina zajęć specjalistycznych (w tym logopedycznych) trwa 60 minut, a w uzasadnionych przypadkach dopuszcza się prowadzenie zajęć specjalistycznych w czasie krótszym niż 60 minut, z zachowaniem ustalonego dla ucznia łącznego tygodniowego czasu tych zajęć.

Oznacza to, że jeśli dla ucznia ustalony został tygodniowy wymiar zajęć w wymiarze 1 godziny, to można zrealizować zajęcia np. 2 razy po 30 minut, 4 razy po 15 minut lub 1 raz 30 min. i 2 razy po 15 minut.

Uzasadnieniem dla określonej organizacji zajęć powinny być przy tym każdorazowo rozpoznane indywidualne trudności uczniów, uwzględniające ich przyczyny, głębokość zaburzeń, problemy towarzyszące itp. oraz cele indywidualnej terapii tak, aby pomoc udzielana uczniom była skuteczna i odpowiadała na rzeczywiste potrzeby.

Inne podejście terapeutyczne będzie konieczne wobec ucznia z afazją, autyzmem, niedosłuchem, sygmatyzmem czy deficytami świadomości fonologicznej.
 

Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom​.

Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.


Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.

PODOBNE PROBLEMY

Zamów bezpłatny biuletyn informacyjny. Śledź na bieżąco:
  • Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
  • Porady i opinie ekspertów.
  • Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
  • Bieżące informacje prasowe





Copyright 2024 Forum Media Polska sp. z.o.o | Redesign: Duind.com

ZAWARTOŚĆ

KONTAKT