Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jak wygląda kwestia oceny ucznia z upośledzeniem w stopniu umiarkowanym. Wiem, że ocena jest opisowa - ale czy dotyczy to także zachowania i religii? Jak wpisujemy takiego ucznia w zestawieniach (tabelki w dzienniku, np. zachowanie)?
Szczegółowe zasady oceniania zawiera statut szkoły. Oceny, o których mowa w pytaniu są także ocenami opisowymi. Zestawienia w formie tabel w dziennikach nie są obowiązkowe. Do dziennika lekcyjnego wpisuje się nazwiska i imiona uczniów, daty i miejsca urodzenia oraz adresy ich zamieszkania, imiona i nazwiska rodziców i adresy ich zamieszkania, tygodniowy plan zajęć, imiona i nazwiska nauczycieli prowadzących zajęcia. W dzienniku lekcyjnym odnotowuje się obecność uczniów, tematy zajęć, oceny (opisowe) z zajęć oraz oceny zachowania. Przeprowadzenie zajęć edukacyjnych nauczyciel potwierdza podpisem. Klasyfikacja roczna ucznia z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym, począwszy od klasy IV szkoły podstawowej, polega na podsumowaniu jego osiągnięć edukacyjnych z zajęć edukacyjnych, określonych w szkolnym planie nauczania, z uwzględnieniem indywidualnego programu edukacyjnego opracowanego dla niego na podstawie odrębnych przepisów, i zachowania ucznia w danym roku szkolnym oraz ustaleniu rocznych ocen klasyfikacyjnych z zajęć edukacyjnych i rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania, zgodnie z § 13 ust. 4 i § 15 ust. 5 rozporządzenia w sprawie oceniania. Oceny bieżące oraz śródroczne i roczne oceny klasyfikacyjne z zajęć edukacyjnych a także śródroczne i roczne oceny klasyfikacyjne zachowania dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym są ocenami opisowymi.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jaki tytuł powinien nosić wewnątrzszkolny sposób oceniania uczniów w dokumentacji szkolnej: wewnątrzszkolny system oceniania czy wewnątrzszkolne zasady oceniania?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Dzień dobry
w klasach programowo najwyższych podejmujemy jedną uchwałę na koniec klasy 4 o promocji i klasyfikowaniu ? Czy podejmujemy 2 uchwały jedną o wynikach klasyfikacji z klasy 4 a drugą o ukończeniu szkoły przez ucznia ?
Czytam i są w różnych źródłach różne interpretacje.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Witam.
Moje pytanie dotyczy wypłaty ekwiwalentu pieniężnego za niewykorzystany urlop wypoczynkowy dla dyrektora szkoły, który obecnie pozostaje w stosunku pracy w tej samej placówce, lecz nie jest już dyrektorem. Były dyrektor nie zgadza się na wykorzystanie urlopu w czasie roku szkolnego lecz upiera się przy ekwiwalencie pieniężnym. Czy słusznie?
Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedź.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy na podstawie rozporządzenia Ministra Edukacji narodowej z 10 czerwca 2015 r. par. 7 można zwolnić ucznia szkoły podstawowej z upośledzeniem lekkim z nauki 2. języka obcego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel informuje rodziców ucznia o proponowanej ocenie na I semestr? Dziękuje.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe