Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jak wygląda procedura raportowania o wynikach kontroli w szkole?
Po przeprowadzonej ewaluacji zewnętrznej organ sprawujący nadzór pedagogiczny sporządzi raport, w którym określi poziomy spełniania przez tę placówkę wymagań. Przed przekazaniem raportu dyrektorowi oraz organowi prowadzącemu, zespół przedstawi projekt raportu wraz z propozycjami wniosków, radzie pedagogicznej w celu umożliwienia temu organowi odniesienia się do wyników ewaluacji.
Rozporządzenie szczegółowo określa terminy sporządzenia raportu. Podobnie, jak w poprzednim rozporządzeniu 7 dni od momentu zakończenia ewaluacji zespół sporządza projekt raportu i propozycję wniosków (poprzednio wizytator proponował wnioski) i przedstawia radzie pedagogicznej. Następnie również 7 dni od zebrania rady, biorąc pod uwagę opinie zgłoszone na zebraniu, zespół sporządza raport i przedstawia go dyrektorowi oraz organowi prowadzącemu. Dyrektor ma kolejne 7 dni, od dnia otrzymania raportu, na zgłoszenie umotywowanych zastrzeżeń. Z kolei organ nadzoru pedagogicznego ma obowiązek zająć stanowisko w ciągu 14 dni od dnia ich otrzymania. W załączniku do rozporządzenia podane są wymagania określające obszary pracy szkół i placówek, które będą poddawane ewaluacji zewnętrznej z podziałem na poziomy z tym, że charakterystyka dotyczy tylko poziomu wysokiego i podstawowego.
Rozporządzenie nakłada sankcje na dyrektorów placówek, w przypadku ustalenia przez organ nadzoru pedagogicznego, niskiego poziomu spełnienia wymagań, w odniesieniu do choćby jednego z wymagań (§ 11), w postaci programu poprawy efektywności kształcenia i wychowania. Jeżeli dyrektor tego programu nie opracuje i nie wdroży lub nie usunie uchybień wskazanych w raporcie, może się liczyć z wnioskiem do organu prowadzącego o odwołanie z funkcji (art. 34 ust 2 i 3 ustawy o systemie oświaty).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy ze względu na małą liczbę uczniów w klasie V i VI (nauczanie specjalne) można prowadzić zajęcia lekcyjne w łączonych klasach?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy możliwa jest zmiana w planie nauczania danej klasy w trakcie etapu edukacyjnego w liceum ogólnokształcącym, jeżeli tak to na czyj wniosek?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w regulaminie zakładowego funduszu świadczeń socjalnych można pominąć możliwość korzystania z niego członków rodzin pracowników (małżonków i dzieci)?
- Zgodnie z nową podstawą programową niektóre przedmioty w technikum kończą się po pierwszym półroczu w klasie drugiej. Czy z takiego przedmiotu winna być wystawiona ocena śródroczna i roczna? I w jakim terminie powinna być podana ocena przewidywana? A co w przypadku uzyskania z takiego przedmiotu przez ucznia oceny niedostatecznej? Kiedy może zdawać egzamin poprawkowy?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak sobie radzić z roszczeniowym i agresywnym rodzicem. Jakie regulacje prawne chronią nauczyciela?Dziękuję za odpowiedź.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe