Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jaką wystawić ocenę z zachowania, w przypadku nieklasyfikowania ze wszystkich przedmiotów?
Szczegółowe zasady oceniania powinny być ustalone przez szkołę i zapisane w statucie. Oceny z przedmiotów nie mają wpływu na ocenianie zachowania i odwrotnie. Ustawodawca nie ustalając szczegółów oceniania nadał tym samym szerokie kompetencje szkołom. Bowiem ocenianie zachowania ucznia polega na rozpoznawaniu przez wychowawcę klasy, nauczycieli oraz uczniów danej klasy stopnia respektowania przez ucznia zasad współżycia społecznego i norm etycznych oraz obowiązków ucznia określonych w statucie szkoły. Ocenianie osiągnięć edukacyjnych i zachowania ucznia odbywa się w ramach oceniania wewnątrzszkolnego. Ocenianie wewnątrzszkolne obejmuje: m. in. ustalanie kryteriów oceniania zachowania, ocenianie bieżące i ustalanie śródrocznych ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych oraz śródrocznej oceny klasyfikacyjnej z zachowania według skali i w formach przyjętych w danej szkole.
Podstawa prawna: Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych (ze zm.), w szczególności § 2, § 3.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Nauczyciel w przedszkolu publicznym pełni funkcję wicedyrektora i sprawuje nadzór pedagogiczny. Dyrektor jest niepedagogiczny. Nauczyciel-wicedyrektor prowadzi wspólnie z drugim nauczycielem grupę w przedszkolu. Kto powinien kontrolować pracę na grupie nauczyciela-wicedyrektora? Chodzi o obserwację zajęć, kontrolę dziennika, miesięcznych planów pracy i innych działań wynikających z pracy nauczyciela.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel wychowania przedszkolnego ukończył studia podyplomowe z edukacji i terapii osób ze spektrum autyzmu z elementami integracji sensorycznej.
1. Czy taka osoba może być nauczycielem wspomagającym?
2. Czy ma kwalifikacje do prowadzenia terapii pedagogicznej i zajęć korekcyjno-kompensacyjnych?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o wzór pisma przewodniego do arkusza organizacyjnego - do związków zawodowych oraz do organu prowadzącego
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy program profilaktyczny i program wychowawczy pisze się co roku?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- W połowie lutego wpłynął do dyrektora szkoły wniosek o ocenę pracy nauczyciela. W myśl przepisów dyrektor ma na dokonanie takiej oceny 3 miesiące. Niestety w obecnej sytuacji (koronawirus) dyrektor nie zdążył odbyć zapowiadanej na koniec marca obserwacji, nie może też wziąć pod uwagę obserwacji z ubiegłego roku, ponieważ nauczyciel wnioskujący o ocenę w ciągu ostatnich dwóch lat przebywał na urlopie macierzyńskim i urlopie dla poratowania zdrowia. Jak zgodnie z prawem dyrektor ma wywiązać się ze swoich obowiązków?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe