Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jakie kwalifikacje powinien mieć nauczyciel wspomagający w klasach I-III w szkole podstawowej publicznej ogólnodostępnej?
Nauczyciel posiada kwalifikacje do pracy w charakterze nauczyciela wspomagającego w szkołach ogólnodostępnych z oddziałami integracyjnymi lub w szkołach integracyjnych, jeśli posiada kwalifikacje do prowadzenia zajęć w szkołach specjalnych w celu realizacji zadań wymienionych w § 6 ust. 3. przywołanego rozporządzenia.Nauczyciel wspomagający jest nauczycielem posiadającym kwalifikacje w zakresie pedagogiki specjalnej w świetle § 3 pkt 1–4 ww. rozporządzenia.W przypadku osób zatrudnianych na stanowisku nauczyciela wspomagającego w szkołach ogólnodostępnych z oddziałami integracyjnymi oraz w szkołach integracyjnych regulacje dotyczące warunków zatrudnienia, kwalifikacji i zadań realizowanych przez tych nauczycieli wynikają z:1) rozporządzenia w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych oraz niedostosowanych społecznie w przedszkolach, szkołach i oddziałach ogólnodostępnych lub integracyjnych oraz 2) rozporządzenia w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli.Art. 11 Karty Nauczyciela zobowiązuje dyrektora szkoły do nawiązania stosunku pracy z nauczycielem na podstawie umowy o pracę lub mianowania na stanowisku zgodnym z posiadanymi przez nauczyciela kwalifikacjami oraz zgodnie z posiadanym przez nauczyciela stopniem awansu zawodowego.Reasumując: wg mojej opinii nauczyciel powinien posiadać kwalifikacje do nauczania w kl. 1-3 oraz kwalifikacje w zakresie pedagogiki specjalnej.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Uczeń posiada orzeczenie o kształceniu specjalnym z rewalidacją indywidualną. Przyznałam rewalidację, informując o tym rodziców. Czy w szkole powinien znajdować się jakiś dokument mówiący o przyznaniu rewalidacji np. decyzja?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektorowi poradni psychologiczno-pedagogicznej przysługuje dodatek za trudne warunki pracy przy zniżce godzin na administrację?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy n-l edukacji wczesnoszkolnej może prowadzić zajęcia dodatkowe - korekcyjno -kompensacyjne z uczniem posiadającym opinie z poradni w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej organizowanej w szkole?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o interpretację w następującym temacie: dyrektor tworząc plan nadzoru uwzględnia w nim wnioski z nadzoru z poprzedniego roku szkolnego. Wnioski te zawarłam w tematyce związanej z kontrolą, wspomaganiem. Czy wybór obszaru ewaluacji musi wynikać z rekomendacji lub wniosków z ubiegłego roku, czy też może to być nowy obszar, który chcemy zbadać, a wynika np. z priorytetów MEN. Do tej pory tak właśnie postępowałam, a po ostatnim szkoleniu dowiedziałam się, że wybór tematu ewaluacji ma wynikać z wniosków i rekomendacji z poprzedniego roku. Które stanowisko jest słuszne?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o wzór pisma przewodniego do arkusza organizacyjnego - do związków zawodowych oraz do organu prowadzącego
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe